+  Roxfort RPG
|-+  2001/2002-es tanév
| |-+  Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola
| | |-+  Nyugati szárny
| | | |-+  Sötét varázslatok kivédése tanterem
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában « előző következő »
Oldalak: [1] Le Nyomtatás
Szerző Téma: Sötét varázslatok kivédése tanterem  (Megtekintve 307 alkalommal)

Mrs. Norris
Maffiavezér
***


,, a T E J hatalom ,,

Nem elérhető Nem elérhető
« Dátum: 2020. 07. 10. - 14:16:59 »
0



Ugyancsak átriumosan konstruált, hatalmas terem, középen nagy, tágas térrel. A katedra előtt egy széles asztal terpeszkedik. Az előző évben megannyi szörnyűséget láthattak itt a diákok, de ez a jövőben változni fog. Voldemort Nagyúr halálával megszűnt az átok, ami az álláson ült.
Naplózva

Willow Fawcett
Tanár
*****


SVK prof

Nem elérhető Nem elérhető
« Válasz #1 Dátum: 2021. 05. 13. - 15:49:15 »
+4

Sötét varázslatok kivédése tanóra




2002. május 13.


Az egyik legfontossabb tanórám előtt állok. Vagyis, az idei tanévben a diákoknak az egyik legfontosabb. Ez már a hajrá az év végi vizsgák előtt, ha most túl esnek ezen a szintfelmérőn mindenki meg fogja tudni, hogy körülbelül hol áll a tudása, elég lesz-e ahhoz, hogy átmenjenek a következő évre. Bízom benne, hogy sikerült úgy felkészülnie mindenkinek, aminek következtében akadálytalanul fogja venni a mai akadályt.
Lenézek az előttem lévő papírhalomra. Nem sok, de nem is kevés. Akkor szoktam ennyit tartani az asztalomon, mikor valamit kiosztok. Egy saját jegyzetet, egy másik országból vett könyv kiegészítését, amiről úgy gondolom, hogy fontos. Pont ezért nem gondolom azt, hogy valaki előre megneszelné a tervemet. Figyelek, ahogy lassan érkeznek, majd miután elkezdődik az óra és a késők is beérkeznek, felállok a helyemről.
- Jó napot mindenkinek!
Az asztalom elé sétálok, és a kezemet az ölemben pihentetem. Megvárom, amíg abba marad a zajongás. Szerencsére nem kell sokáig várnom, még úgy is, hogy hallok némi alapzajt a hátsó sorokból, de az majd elmúlik mindjárt.
- Hamarosan itt vannak az év végi vizsgák. Ezért, hogy mindenki tudja mennyit kell még készülnie, az elméleti részből ma dolgozatot írnak.
A pálcámmal a lapokra bökök, majd azok odaszállnak a diákok elé, és elhelyezkednek a padon. Megkérek mindenkit, hogy rakja el a holmiját, csak pennát és tintát tartson az asztalon.
- Kérem felírni a lap tetejére a nevüket és hogy hányadik évfolyamba tartoznak. Ha ez megtörténik, a pergamenen meg fognak jelenni a dolgozat kérdései. Hatvan percük van elkészülni. Ha valakinek elég kevesebb idő is, akkor azt megkérem, hogy a tanterem előtt várakozzon, amíg mindenki elkészül.
Megfordítom a homokórát ezzel jelt adva arra, hogy elkezdhetik a munkát. Leülök az asztalomhoz és korábbi beadandókat kezdek olvasgatni. Időnként felnézve a diákokra. Amennyire tudom, hegyezem a fülem, nem akarok senkit sem puskázáson vagy súgáson kapni, mert annak azonnal ugrott a dolgozata. Annak is, aki súgott és annak is, aki puskázott vagy segítséget kért.

A dolgozat kérdései:

Harmadév:
1.   Írjon le mindent a kappákról!
2.   Ismertesse a fagyasztó bűbájt (Glacius)!

Negyedév:
1.   Írjon le mindent a rőt sipkásokról!
2.   Ismertesse a taroló átkot (Reducto)!

Ötödév:
1.   Írjon le mindent a pixikről!
2.   Ismertesse a robbantó átkot (Deprimo)!

Hatodév:
1.   Írjon le mindent a dementorokról!
2.   Ismertesse a pajzs bűbájt (Protego)!

Hetedév:
1.   Írjon le mindent az inferiusokról!
2.   Ismertesse a kiábrándító bűbájt!


A hatvan perc leteltével összeszedem a dolgozatokat, majd ha volt olyan diák, aki kiment a teremből, azt behívom. Van még egy kis időnk néhány gyakorlatra, szóval elkezdem átvenni újra a non verbális varázslatok alapjait.
- A non verbális varázslatokról lesz szó ma. Tudom, hogy volt már róluk szó, de ezeket nagyon nehéz elsajátítani, viszont hatod és hetedéven ez mindenképpen szükséges. A többségetek valamilyen módon fog kapcsolódni a az aurori szakmához vagy olyan téren akar elhelyezkedni, ahol szükség lehet erre. Tehát vágjunk is bele.
Közelebb megyek a diákokhoz miután lepecsételem a dolgozatokat, és el is rakom. Ezúttal nem fogom őket párba állítani, egy nagyon alap ismeretet fogunk gyakorolni.
- A non verbális varázslatoknak az a lényege, hogy az ellenfeled ne tudja megmondani milyen átokkal támadsz rá vagy éppen bűbájjal. Ezzel időt lehet nyerni, de nem sokat. Egy tapasztaltabb varázsló már a pálcát elhagyó varázslat színéből tudja, hogy mi következik vagy következhet. Ugyanakkor némely varázslat ezen a módon használva kisebb hatással szolgál.
Mint mindenki tudja, azért ez nem ennyire egyszerű. Egy varázslat erőssége függ a személytől is, aki megidézte és valamilyen mértékben a pálcától magától.
- Ma elsősorban a pajzs bűbájt fogják gyakorolni. Koncentráljanak a bűbáj varázsigéjére, de ne mondják ki! Kérem, mindenki helyezkedjen úgy, hogy a diáktársukkal ne keresztezzék egymást. Ha valaki úgy érzi, hogy segítségre van szüksége, akkor szóljon. Aki szeretne komolyabb varázslattal próbálkozni, annak javaslom a begyűjtő bűbájt.
Egyik sem könnyű varázslat, de ezeket nyugodtan meg tudják tanulni egy tanteremben is. Egy komolyabb átok miatt azért lehet ki kéne menni a szabadba. Egy taroló átkot biztos nem próbáltatnék ki velük a tanteremben. Körbe járom a termet, és ha valakinek segítségre van szüksége, akkor segítek.



IRL tudnivaló:
- A záró tanári reag május 25-én érkezik, addig lehet írni mindenkinek.
- A hatodik és hetedik évfolyamnak kötelező, a többiek szabadon választottan jöhetnek.
- A megjelenésért +10 pont, az órai munkáért +5 pont jár.
- Ha valaki nem jelenik meg a hatodik és hetedik évfolyamból az 5 pont levonásban részesül.
- Ha user elfoglaltsága miatt nem tud megjelenni, akkor kérlek, dobj meg egy pm-mel.
- A kérdésekre a válaszok az oldalon vagy az interneten megtalálhatóak a hivatalos válaszok.
Naplózva


Sophie Vanheim
Játékmester
***


Let's say sunshine for everyone

Elérhető Elérhető
« Válasz #2 Dátum: 2021. 05. 14. - 13:36:24 »
+3

SVK dolgozat

Mindenki
(2002. május 13.)

De én csak nézem a holnapot,
Kényelmes vagyok.
Föld hívja még egyszer, gyere, ugyanúgy ébressz fel.



Bevallom, kicsit izgulok. Na jó, nagyon izgulok. Még párszor eszembe jut az a vezsélyes macskabeszélős este, Mirussal. Meg amúgy is kissé gyomorgörcsben vagyok, hogy te jó ég pár hét és vége. Vége a sulinak a kamaszkoromnak, és felnőtt leszek, egyetemre fogok járni, és itthagyom a barátaimat is. Hiányozni fog. Megrázom a fejemet, és kifújom a levegőt. Oké, Sophie, ez csak egy SVK dolgozat, nem kell varázsolni, csak tudni. Tudni cska tudok, nem? Attól, hogy írok a dogára nem kap sneki leprás átkot meg még ki tudja mit. Nem igazán értem, hogy jelentkezhettem ebből is RAVASZ-ra. De hát most már végig kell csinálni. Vagy megbukok, mert félek és megszületik a legendás nyolcadéves. Oké, nyugi Sophie, nyugi. Kifújom a levegőt hangosan, majd inkább belemerülök a dolgozatba.

Sophie Vanheim.
VII. évfolyam
1. Inferiusok
Ők egy már halott ember testjei, akiket a sötét varázslók felhasználnak. Úgy értem újjáélesztik a testet. De csak a testet. A sötét varázslatokkal köthető össze és a nekromancia teszi lehetővé a létrehozásukat. Ez egy nagyon összetett és ijesztő varázslat.

2. Kiábrándító bűbáj
Akit megbűbájoznak, az majdnem láthatatlan lesz. Vagyis nem is láthatatlan, csak észrevétlen. Szóval mégse láthatatlan, és ő is ott van de mégsincs ott. Szóval nem érzékelik, hogy ott van. Addig trat a bűbáj, míg bele nem üttközik valakibe, vagy valamibe.
Leadom a dolgozatot, amint átrágom a kérdéseket, és kiosonok az óráról, hogy ne zavarjam azokat, akik ott vannak. Legszívesebben eliszkolnék, de inkább megemberelem magam. Mirus is itt van valahol meg Luci is, szóval... Remélem nem valami támadásos izét fogunk gyakoroloni. nem akarom senkinek lerepíteni a fejét. Főleg nem Miruséknak. Az naaagyon ciki lenne. És szomorú. Nem akarok megölni senkit. Miért nem lehet egyszerűen botvívást tanulni? A varázslók élete is sokkal egyszerűbb lett volna, és az ostromon cska kibökött szemű emberek lettek volna, összevissza halt meg átkozottak helyett. Ahogy ismét visszahívnak a terembe, biztonságos távolba állok minden sebezhető egyéntől. Még jó, hogy Jasper nem lát most, ahogy szerencsétlenkedem.
- A non verbális varázslatokról lesz szó ma. Tudom, hogy volt már róluk szó, de ezeket nagyon nehéz elsajátítani, viszont hatod és hetedéven ez mindenképpen szükséges. A többségetek valamilyen módon fog kapcsolódni a az aurori szakmához vagy olyan téren akar elhelyezkedni, ahol szükség lehet erre. Tehát vágjunk is bele.
Kikerekedett szemekkel izgulok rá a mindenre is. Mégis hogy nonverbális varázsoljak, ha mindennel tele van a fejem? Na jó, főleg Jasperrel. Jasper Jasper Jasper... csiribá Jasper Jasper csiribúú... Így tényleg életképes leszek, komolyan.
- Ma elsősorban a pajzs bűbájt fogják gyakorolni. Koncentráljanak a bűbáj varázsigéjére, de ne mondják ki! Kérem, mindenki helyezkedjen úgy, hogy a diáktársukkal ne keresztezzék egymást... - magyaráz a professzor, én meg komoly arccal próbálok nem Jasperre hanem a pajzsokra gondolni. Jasper kezében hogy állna egy lovagi pajzs vajon? Oookééé Sophie állj leee.
- Sok sikert! - tátogom a lányok felé, és remélem Beth-et is kiszúrom valahol. inkább lehunyom a szemem, és koncentrálok.
A védővarázslatokban nagyon jó vagyok, legalább és szerencsére a pálcám is jobban szeret védekezni, mint támadni. Összezsorítom a szemem, és magamban ismételgetem a varázslatot, abban reméknyedve, hogy valami pajzskezdeményt sikerül magamból kicsikarni, de szerencsére szépen formálódik a varázslat és a pajzs is, aztán amikor eleget szenvedek vele elengedem és kifújom a levegőt reménykedve abban, hogy annyira nem voltam olyan béna, és végre visszatérhetek a pajzsos Jasperre.
Naplózva


Mirabella Harpell
Griffendél
*


boszorkány

Nem elérhető Nem elérhető
« Válasz #3 Dátum: 2021. 05. 14. - 22:11:28 »
+3

SVK
2002. május 13

 




- Akutyafáját… Ti készültetek?
Amikor Fawcett professzor előállt a farbával, folytott hangon bukott ki belőlem a kérdés, és lopva pillantottam Luna meg Soph felé. Remélem ők is készültek, és remélem én is. Az utóbbi időben mindenhova irányult a figyelmem, csak a tanulásra nem, de azért harcra készen húztam elő - ezúttal nem a varázspálcám - csak a pennám.
Annyi minden történt az utóbbi időben, jó is, hajmeresztő is, éles helyzet is, hogy azokból egy elég lenne ahhoz, hogy az agyam előrehozottan nyaralni menjen valami melegebb éghajlatra, én meg itt maradjak tátott szájjal nyáladzva a papírra. De ha túléltem a jutalomkirándulást Lunával, meg a seprűösszeterelést és a bajital-kotyvasztást Sophie-val, akkor nem egy dolgozaton fogok megkattanni.
Sőt. Igazából a legfontosabb célokhoz az életemben most a Sötét varázslatok kivédése a kulcs. Ha tovább akarnék tanulni, ahhoz is feltétlenül szükséges lenne, mind az aurori, mind a lénygondozói pályán. Ha pedig felkutatnám a nyáron azokat, akikkel befejezetlen ügyem van… Jobb lenne, ha nem megöletni mennék magamat.
Ezen gondolatok közepette olyan hévvel döftem bele a penna hegyét a papírba, hogy az kis híján bele is törött, de végülis ezt a témát egész jól ismertem. Habár igazi dementorral nem találkoztam, mikor Elliottal kirándultunk, azért láttam valami hasonlót. És mostanában voltak pillanatok, mikor olyan érzés fogott el, mintha dementorok kerülgetnének. Ezért is ettem annyi csokit, és pusztán elővigyázatosságból mindig tartottam is magamnál random megjelenő dementorok ellen. Lehet, hogy hatékonyabb dolog volna megtanulni a patrónus bűbájt, de szerintem mindegy lenne, nekem az is csokialakú volna úgyis. Ha csak nem egy fehér ló lenne. Vagy esetleg egy cuki jackalope...
A gondolat elkergette a fekete szellem-gondolataimat, és már nem maradt más előttem, csak a szép fehér papír, amire odakanyarítottam a nevem, meg mindent.
- Sok szerencsét - súgtam a csajoknak, aztán nekiestem, hogy valami értelmeset körmöljek a papíron megjelenő kérdések alá.

1.   Írjon le mindent a dementorokról!

A dementorok a Föld legvisszataszítóbb lényei. Valószínűleg mesterséges eredetűek, varázslók hozhatták őket létre.Körülbelül három méter magasak, fekete csuklyás köpenyt viselnek, hullaszerű testükön. Csak szemüregük van, nem látnak, ajkaik sincsenek, szájnyílásuk egyetlen fekete lyuk. Az emberek pozitív érzéseiből táplálkoznak, elszívják a boldogságot, reményt és egyéb jó érzéseket a közelükben tartózkodókból. Aki érzékeny rá, az el is ájulhat a hatásukra, de mindenki tapasztal hidegérzetet, rossz érzéseket, esetleg rossz emlékek felidéződését. Ha valahol nagy számban előfordulnak, ott szokatlanul hideg időjárást is tudnak okozni, például befagynak a tavak, irreálisan sötét lesz, és eső helyett hó esik.
Védekezni ellenük a patrónus bűbájjal lehet (Expecto patronum!). Ez egyfajta pajzsbűbáj, kellemes emlékre kell közben gondolni, úgy lehet megidézni. A patrónus mindenkinek valamilyen egyedi állat, fehér, szellemszerű kivetülése a jó érzéseknek. A gyengébb patrónus csak akadályozza őket, míg az erős el is kergetheti. A kellemetlen utóhatásokra csokoládé fogyasztása lehet gyógyír.
Kevéssé intelligens, viszont kegyetlen lények. Ők őrizték a varázslók börtönét, Azkabant is, de volt példa rá, hogy otthagyták a feladatukat, súlyos károkat okozva ezzel a varázsló és a mugli társadalomnak is. A muglik, bár nem látják őket, rájuk is ugyanolyan hatással vannak, mint miránk varázserővel rendelkezőkre.
Legborzalmasabb támadásuk a dementorcsók, mely során kiszívják a megtámadott ember lelkét, így az még a halálnál is rosszabb, élőhalott állapotba kerül. A csók közben leveszik a csuklyájukat. A dementorcsókot korábban büntetésül is adták a varázsbűnözők által elkövetett legnagyobb vétségekre. Például ifjabb Barty Kupor is dementorcsókot kapott, mikor kiderült a sok galádság, amit elkövetett.

2.   Ismertesse a pajzs bűbájt (Protego)!

A pajzsbűbáj láthatatlan falat idéz, ami megvédi a használóját az ellenséges támadó varázslatoktól. A varázsige: protego! Általában a pajzs a pálca előtt jelenik meg, és vissza tudja verni a legtöbb ártást, rontást, és kisebb átkokat, valamint fizikai támadások ellen is alkalmazható. A kivételesen erős pajzsbűbáj képes leverni a másik embert a lábáról, de még a legerősebb sem képes visszaverni mindent, például a főbenjáró átkokat sem. Ennek ellenére varázspárbajokban és csatákban gyakran alkalmazzák hasznossága miatt.
A bűbáj eredete a XV. századra vezethető vissza, amikor egy lovagi tornán egy bátor boszorkány, bizonyos Hannah Cocleford megvédett egy kisfiút egy rátámadó nemesúrtól. Az a pajzsbűbáj állítólag olyan erős volt, hogy a nemes a lovával együtt borult fel, és bár túlélte a balesetet, később szamárnak hitte magát.


Nagy sóhajjal rakom le a papírt, nem maradt már sok idő, úgyhogy inkább átolvasom, és megvárom, hogy leteljen a hatvan perc, csak akkor adom be. Látom, hogy Soph visszasunnyog a terem sarkába, de azért csak odalebbenek mellé, megkérdezni, hogy sikerült. Nekidőlök a falnak, közben keresem Lunát, hogy ő végzett-e már, beadta-e, milyennek érezte.
- A non verbális varázslatokról lesz szó ma. Tudom, hogy volt már róluk szó, de ezeket nagyon nehéz elsajátítani, viszont hatod és hetedéven ez mindenképpen szükséges. A többségetek valamilyen módon fog kapcsolódni a az aurori szakmához vagy olyan téren akar elhelyezkedni, ahol szükség lehet erre. Tehát vágjunk is bele.
Az aurori szakma említésére ráfonom ujjaim a pálcámra. Csupa hasznos dolgot tanultunk itt, és a néma varázslást is ilyennek tartottam. Szerettem is volna megtanulni, bár a csendben maradás… Azért nem tűnt egyszerű feladatnak.
- Ma elsősorban a pajzs bűbájt fogják gyakorolni. Koncentráljanak a bűbáj varázsigéjére, de ne mondják ki! Kérem, mindenki helyezkedjen úgy, hogy a diáktársukkal ne keresztezzék egymást…
- Sok sikert!
- Neked is. Aztán nehogy véletlen megidézd non-verbálisan a harminc gyereked apját… - súgom Sophie-nak vigyorogva, mert azért látszik, hogy el-elkalandozik a figyelme. Aztán úgy helyezkedek, hogy Lunához közel álljak, de senki se legyen a veszélyzónámban, és én se senkiében. Nem mintha számítanék váratlan gravitációs zavarokra például, de mivel már volt rá példa, én meg nem ólombetkós surranóban vagyok, jobb vigyázni. Azért bíztatóan Szöszkére kacsintok, mielőtt elfordulnék varázsolni.
- Protego!
Bemelegítésképp halkan sutyorogva is elsütöm egyszer a varázst, legalábbis így azért működik, ez is valami. Aztán fokozatosan egyre halkabban sorozom tovább, suttogok, aztán már csak épphogy lehellem, aztán már csak tátogom, végül a fogaim között épp csak kifújom a levegőt. Legutoljára pedig csukott szájjal is sikerül, előttem vibrál a láthatatlan, mágikus fal, mielőtt szertefoszlatom.
- Hm. Mit kéne sunyi némán begyűjteni? - dünnyögöm magamban, mert ha nem direkt szavak nélküli mágiáról van szó, nem szokásom hosszú időre befogni.
Csak úgy poénból megpróbálok “nagyvadra” vadászni.
Invito csokim!
Mily meglepő, működik a varázs. Szerintem ezt még pálca nélkül is megtanulom. A fél tábla könnyedén a kezembe röppen
- Kérsz csokit? - kérdezem Lucit, közben pedig körbenézek, és ha a tanár nem néz csúnyán, kedvesen megkínálom belőle őt is. Rohadt fárasztó már ez az év, biztos hátha nem csak nekünk, diákoknak.

Naplózva


Sebastian Bates
Griffendél
*


IV. évfolyam

Nem elérhető Nem elérhető
« Válasz #4 Dátum: 2021. 05. 15. - 17:16:21 »
+2

To: Fawcett professzor

2002. május 13.


a scar means
i survived


Természetesen késve érkeztem az SVK órára, pedig az volt a tervem, hogy végre megmutatom Fawcett professzornak, hogy én tényleg készültem, hogy jó vagyok és tudok tanulni. Tudom, hogy ő és Digby professzor is megpróbáltak nekem kiharcolni egy újabb esélyt, ezért este tanultam. Mire beestem, már éppen a mai dolgozatról beszélt.
– Elnézést… – motyogtam és beültem az ajtó melletti első üres helyre. Gyorsan előkészítettem a pennámat, mire a lap megérkezett elém.
– Kérem felírni a lap tetejére a nevüket és hogy hányadik évfolyamba tartoznak. Ha ez megtörténik, a pergamenen meg fognak jelenni a dolgozat kérdései. Hatvan percük van elkészülni. Ha valakinek elég kevesebb idő is, akkor azt megkérem, hogy a tanterem előtt várakozzon, amíg mindenki elkészül. – Magyarázta a professzor. Így hát felírtam, hogy Sebastian Bates, negyedik évfolyam a lap közepére. Hamarosan megjelentek a kérdések is, amik most nem is tűntek kifejezetten nehéznek. Mégis csak volt értelme tanulni. Ez az óra nem volt kötelező a mi évfolyamunknak, de azért hátra fordultam, hátha megpillantom Jacket a sorok között.
Csak ezután kezdtem körmölni rendesen.


1.   kérdés: A rőtspikás egy a törpeszerű lény, aki csatamezők üregeiben és egyéb olyan helyeken élnek, ahol emberek vérét ontották a harcokban, vagy más furcsa esetek közben. Bűbájjal el lehet űzni őket, viszont komoly veszélyt jelentenek a muglikra, rendszeresen éjszaka támadnak rájuk ugyanis, és megpróbálják agyonverni őket. A rőtsipkások főleg Észak-Európában fordulnak elő.
2.   kérdés: Az Obstructohoz hasonló, ám bűbáj. Célja az utak megtisztítása, annak megfelelően, amerre a varázshasználó a páclája hegyét szegezi. Ugyanakkor tarolásra és tárgyak elpusztítására is alkalmas.


Nagyjából húsz perccel mások előtt végeztem. Nem adtam be, jó párszor elolvastam, remélve, hogy Fawcett professzor tényleg büszke lesz rám és látja, hogy én ezt akarom… mert tényleg akartam. Még Bolton professzor korrepetálására is elmentem tegnap este, aki át is nézte a mai házikat, amiket leadni készültem. Olyan volt, mintha lenne egy nagytestvérem, aki állandóan vigyáz rám és segít a háziban.
Miután a dolgozatot beszedte a tanár úr, az óra második felébe kezdtünk. Nem igazán tudtam, hogy nekem ezen ott kell-e maradnom… mármint azt mondják negyedévesen még nem igazán vagyunk alkalmasak a nonverbális varázslatok megidézésére. De nem mertem elmozdulni ezért csak kicsit szerencsétlenül ücsörögve pislogtam az eseményekre.
– A non verbális varázslatoknak az a lényege, hogy az ellenfeled ne tudja megmondani milyen átokkal támadsz rá vagy éppen bűbájjal. Ezzel időt lehet nyerni, de nem sokat. Egy tapasztaltabb varázsló már a pálcát elhagyó varázslat színéből tudja, hogy mi következik vagy következhet. Ugyanakkor némely varázslat ezen a módon használva kisebb hatással szolgál. – Magyarázta. – Ma elsősorban a pajzs bűbájt fogják gyakorolni. Koncentráljanak a bűbáj varázsigéjére, de ne mondják ki! Kérem, mindenki helyezkedjen úgy, hogy a diáktársukkal ne keresztezzék egymást. Ha valaki úgy érzi, hogy segítségre van szüksége, akkor szóljon. Aki szeretne komolyabb varázslattal próbálkozni, annak javaslom a begyűjtő bűbájt.
Nem kerestem egy diáktársat sem, inkább oda húzódtam Fawcett professzor mellé.
– Tanár úr, aki nincs még hatodéves, az hangosan is gyakorolhatja a varázslatot? – kérdeztem és ha igenlő választ kaptam, akkor kerestem valakit, akivel a Protegot gyakorolhattam óra végéig.
Naplózva


Elizabeth Hepburn
Hollóhát
*


Benned a létra

Elérhető Elérhető
« Válasz #5 Dátum: 2021. 05. 15. - 19:10:50 »
+1

S V K óra
Május 13

M i n d k e n k i
A szerencse esélyeinek minden játékos egyaránt van kitéve.

style: fehér, mint a hó zene: maner of speaking

Óra Fawcett proffal. A hollóhátas lányok nem csak azért szeretik ezt az órát, mert sok hasznosat tanulnak, naulunk, hanem, hanem mert Fawcett tartja. Mikor Liz mellettem ült, volt, hogy semmire sem figyelt, a végén elkérte a jegyzeteim, mert csak bamulta. Persze én mindig felkészült vagyok, teljesen mindegy ki tartja. Ahogy beérek a terembe, sietve le is ülök, hogy figyelhessem a többieket. Előre ülök, pedig általában hátra cuccolok le. ár majdnem mindenki megérkezett, mikor Bates betoppan, és lezuttyan mellém. Mielőtt megszólítanám, Fawcett már meg is érkezik.
- Jó napot mindenkinek! Hamarosan itt vannak az év végi vizsgák. Ezért, hogy mindenki tudja mennyit kell még készülnie, az elméleti részből ma dolgozatot írnak.  Kérem felírni a lap tetejére a nevüket és hogy hányadik évfolyamba tartoznak. Ha ez megtörténik, a pergamenen meg fognak jelenni a dolgozat kérdései. Hatvan percük van elkészülni. Ha valakinek elég kevesebb idő is, akkor azt megkérem, hogy a tanterem előtt várakozzon, amíg mindenki elkészül.
Persze, persze, jól van, csak nem tarthat sokáig a dolgozat. Lopva Batesre nézek, bele is vörösödöm talán. Nem azért, mert dühös lennék rá, vagy zavarban, csak hát a szégyen. Butának érzem magam azóta is, és nem tudok ezzel az érzéssel mit kezdeni.
- Sajnálom. Én..annyira...sajnálom.
Súgtam oda, vagy motyogtam magam elé- Azt se tudom, hallotta e egyáltalán. Körbe nézek, és kiszúrom Sophiet is. Odaintegetek, majd felírom a nevem és az évfolyamom, és írni kezdek. Az első dolgozat, mikor nem minden erőmmel a feladatra koncentrálok.  

Elizabeth Hepburn
V. évfolyam
1. 1.   Írjon le mindent a pixikről!
A pixiek színes bőrű és hajú kis lények. Pillangó szerű szárnyukkal repülnek. Szárnyuk a testükköz viszonyítva kicsik. Méretüket tekintve nem túl nagyok, 4 hüvelyk egy kifejlett példány. Természetük huncut, bajkeverő, előfordulhat hogy durva. Csínytevőek, így sok bisszúságot tudnak okozni.A pixik nemértnehéz megmondani. Sokféle formát ölthet. Nektárral és virágporral gyarapodnak, életük 20 év. Gyorsabbak, mint a tündérek és az ádáz harcosok.

2.Ismertesse a robbantó átkot (Deprimo)!
Deprimo varázsigét használjuk.  Lyukat robbant egy szilárd felületbe. A latin „deprimo”, mélyre ásni szóból.
 Végül sikerült valamennyire a feladatra koncentrálnom. Néha oldalra sandítok, de mindenki a papírjába temetkezik. Hát..azt hiszem, én készen vagyok.
- A non verbális varázslatokról lesz szó ma. Tudom, hogy volt már róluk szó, de ezeket nagyon nehéz elsajátítani, viszont hatod és hetedéven ez mindenképpen szükséges. A többségetek valamilyen módon fog kapcsolódni a az aurori szakmához vagy olyan téren akar elhelyezkedni, ahol szükség lehet erre. Tehát vágjunk is bele. A non verbális varázslatoknak az a lényege, hogy az ellenfeled ne tudja megmondani milyen átokkal támadsz rá vagy éppen bűbájjal. Ezzel időt lehet nyerni, de nem sokat. Egy tapasztaltabb varázsló már a pálcát elhagyó varázslat színéből tudja, hogy mi következik vagy következhet. Ugyanakkor némely varázslat ezen a módon használva kisebb hatással szolgál.
Ennél a pillanatnál már meredten figyelek. Nagyon várom már a pillanatot,amikor sikerül a néma varázslat. Óh, igen, az a kis dög szöszke a hülye pofixal...nem volt kedves. Ezek után már én sem leszek vele. Szóval igen, úgy érzem szükségem van a non verbális varázslás tudására. Nagyon is.
Ma elsősorban a pajzs bűbájt fogják gyakorolni. Koncentráljanak a bűbáj varázsigéjére, de ne mondják ki! Kérem, mindenki helyezkedjen úgy, hogy a diáktársukkal ne keresztezzék egymást. Ha valaki úgy érzi, hogy segítségre van szüksége, akkor szóljon. Aki szeretne komolyabb varázslattal próbálkozni, annak javaslom a begyűjtő bűbájt.
Begyűjtő? Maradjunk a protegonál. Érzem, hogy most talán menni fog. Beth, tudod te, sikerülnie kell!
Naplózva


Mira L. Wyne
Hugrabug
*


Jenkibogyó

Elérhető Elérhető
« Válasz #6 Dátum: Tegnap - 02:05:20 »
+2

Mira kérdésére csak bizonytalanul bólintok. Hisz nem is töltöm minden időmet a mindenféle vizsgákra készüléssel...
Csupán azt a felét, amit nem az azon aggódással töltöm, hogy hogyan fogok egyáltalán átmenni ezekből. Ha felvettem volna magnixismeretet vagy mágiatörit, azokból esetleg jobb eséllyel indulnák, de elég dolgom van így is az alap mágiatárgyakkal. Tény, én vettem föl azokat is, csak magamat okolhatom.
Mondjuk ha véletlen megbuknék, Mirával együtt lehetnék legalább végzős, az nem hangzik olyan szörnyen,.. Nem erre kéne azér készülnöm. Átrágom valahogy magam, és ...majd sokat találkozunk Roxmortsba, semmi akadálya nem lesz, hogy ott legyek, lévén felnőtt boszorkány... És Sophie-nak is kinn van barátja, és ők is megoldják ezt a távolság-akadályt, nem lehetetlen dolog.
Oké, ezekre az aggodalmakra talán nem közvetlen dolgozatírás előtt lenne szükségem. Felírom a nevem a lapra, és próbálok csak a megjelenő kérdésekre koncentrálni...

Mira Luna Wyne
VII.
1. Írjon le mindent az inferiusokról!
Az inferusok bonyolult feketemágiával mozgatott holttestek. Az "életre keltett" leírás nem lenne pontos rájuk, mivel nincs önállóságuk, inkább mondhatók báboknak, arra a célra, amire a készítőjük létrehozza őket. Ugyanezér fájdalmat sem éreznek, és a fizikai sérülések nagyrészét is ignorálni tudják, viszont mivel feketemágia teremtményei, a fényt és meleget nem szeretik, a tűz ellen pedig védtelenek.

2. Ismertesse a kiábrándító bűbájt!
A kiábrándító bűbáj nevet több, hasonló szándékú bűbájra is használjuk, jellemzően dolgok elrejtésére. Közé tartozhatnak a feltérképezhetetlenné tevő varázslatok, vagy az a bűbáj, amit nemzetközi előírások szerint nagyobb varázslényekre kell szórni, hogy a ránéző magnixeknek káprázzon a szeme. A legszélesebb körben kiábrándító bűbáj néven ismert varázslat jellemzően közel láthatatlanná teszi azt, amire vagy akire szórják, de nagyon gyakorlott és tehetséges varázslók teljes, segédeszköz nélküli láthatatlanságot is el tudnak érni vele.

Ahogy az idő lejár, még mindig a dolgozat fölött ülök, törve a fejem, hogy hagytam-e ki valamit, vagy mit tudok még beleírni, de mire el kell búcsúznom a pergamentől, már rég kimerítettem az ötleteimet.
Nagy, bár nem megkönnyebbült sóhajjal csoszogok el Miráékhoz végül, próbálva rábeszélni magam, hogy mostmár ne a dolgozaton aggódjak, mostmár be van adva, lesz amilyen lesz. Innen már nem tudok javítani rajta többet.
-Nektek hogy ment?
Nekidőlök a falnak, onnan hallgatom a választ, majd utána a tanár szavait. Mirára pislogok lelki támogatásér, a nonverbális varázslás sosem volt az erősségem. A varázslás sosem volt az erősségem, még mindig sokszor bizonytalankodok, nemhogy még azzal a nehezítéssel együtt, hogy ki sem mondhatom a varázsigéket... Már ha eltekintünk az incidensektől, amikor minden gond nélkül történnek varázslataim maguktól.
Bizonytalan-hálásan Mirára pillantok, az utóbbi időbe legalább ezek a maguktól-varázslatok legalább nem is olyan rossz kimenetelűek, mint régebben. Kinyújtom a kezem, csak egy pillanatra összeérinteni az övével, el sem tudom mondani, a közelsége gesztusa máris mennyit jelent, aztán odébb lépek, és a fal felé fordulok.
Gyerünk, Lu, csak egy pajzsbűbáj. És amúgyis messze volt már az a negyedév, azóta milyen sokat fejlődtél. Koncentrálj a pajzsbűbájra. Tessék, még a pálcát is zsebre rakva először, hogy biztos ne varázsolj véletlen, mielőtt felkészülsz. Most összpontosíts a pajzsbűbájra. És most összpontosíts a pajzsbűbájra, nem, annak nem ívfényszínű lángjai vannak, és nem is áll most veled szembe senki. Protego. Ami pajzsbűbáj, és nem is fog más történni helyette ezúttal. Na, most próbáld meg pálcával is.
Előveszem a varázspálcát a zsebemből, a falra szegezem. A fal nem fog megijeszteni, nem szór gyakorló rontásokat, amit kivédenem kell, és amúgyis kőből van. Protego.
Félve nyitom ki résnyire a szemem, amit ezek szerint közbe összeszorítottam, és kis szkepticizmussal keresem a torzulóan láthatatlan nyomait a pajzsbűbáj ottlétének.
Nem tudom, sikerült-e a varázslat, de legalább átkokat most nem szórtam helyette.
A kérdésre kicsit össze is rezzenek, gyorsan le is engedem a pálcát, és a talárom zsebébe rakom meginn, biztos ami biztos.
-Ó. Igen, köszönöm.- Elpirulva és hálásan veszem el a kínált csokidarabot. Egy kis sarkát leharapom, mer a szívmelengető gesztus mellé azér ez is segíteni fog most, de a többit egyelőre a zsebembe csúsztatom, már jgy is azon aggódok valahol, mennyire járok tilosba ezzel. De Mirának összeszedem a legszebb mosolyom, amit sikerül, mer nem is tudja, mennyit segít ilyen apróságokkal.
Naplózva


Lupa Tenebris
Griffendél
*


Nem elérhető Nem elérhető
« Válasz #7 Dátum: Tegnap - 14:44:16 »
+2

Sötét varázslatok kivédése
Kicsit már izgultam, hogy itt az év vége. Túl kell esni a sok dolgozaton és végre szabad leszek! Legalábbis egy újabb nyárig. Nem mintha nem szeretném a Roxfortot, de a kötelező tanulás nlkül sokkal jobb lenne. Na meg persze végre együtt lehetek Kodannal. Nagyon hiányzik már, olyan rég találkoztunk...
Ábrándozásomból azonban egy kellemetlen hír ébresztette fel. Dolgozat? Ne már...... Semmi kedvem..... És ha olyan kérdést kapok, amit még nem néztem át? Hát remek... remélem legalább könnyű kérdések lesznek....
Amint kétségbeesett agogodalmaskodásom odavonzotta a fehér papírdarabot, felírtam a nevem és osztályom a megfelelő helyre, majd nekiláttam elkészíteni a minden írót megszégyentő esszémet.
Dementor. Hát ő... olyan nagy. Meg ijesztő. Kiráz tőle a hideg. Vajon ezt elfogadná a tanár? Olyan szörnyű, hogy még írni sem tudok róla! Hogy kérhet ilyet tőlem? Hát borzalom! Na  komolyra fordítva a szót....

1.   Írjon le mindent a dementorokról!
Magas, fekete és csuklyás lények. Hulla szerű kezük,illetve alkalomadtán fejük kis részlete látszódik ki csuklyájuk alól. Szemük nincs, szájuk helyén is egy üreg található, amivel ki tudják szippantani áldozataik lelkét. Megjelenésükkör megfagy a levegő, az ember pedig elveszíti boldogságát. A muglik bár nem látják őket, ugyan úgy érzékelik ezeket. Az Azkabant őrzik, tárgyalásokra kísérik a rabokat. Ellenük a patrónus búbájt lehet bevetni, ami mint egy pajzsként szolgál. A dementorok által okozott sokkra ajánlott csokoládét enni.
2.   Ismertesse a pajzs bűbájt (Protego)!
A protego a latin protego szóbólszármazik, ami annyit jelent, megvédeni. Három változata ismert, protego totalum, protego maxima és protego horribilis. Egy láthatatlan falat teremt, amely akár a körülöttünk lévőket hátra is lökheti.

Hát ennyi. Nem tudom még mit írhatnék. Remélem megfelel. Miután beadtam a dolgozatot, nyújtózkodtam egy nagyot. Erre a dolgozatra igazán felébredtem, de azért remélem nem kerülök szem elé, ma inkább szeretnék háttérben maradni.
Meghallgattam, hogy mit kell csinálni az órán, és bár érdekesnek tűnt, az éjszaka elég nehezen aludtam, úgyhogy nem vagyok biztos benne, hogy olyan könnyen menne nekem. De hát próba cseresznye...
Naplózva

Oldalak: [1] Fel Nyomtatás 
« előző következő »
Ugrás:  


Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország



A google ekkor járt utoljára az oldalon 2021. 04. 20. - 01:38:00
Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 35 lekéréssel.