Karakter neve: Solace Barbon Előzetes avatar stip-stop: Thomas Tapy Iskola/Delegáció (Beauxbatons / Ilvermorny): Ilvermorny Származás: félvér Nyitott vagy plotolásra más új érkezőkkel?: feltétlenül Egy-két mondat a karakter alapötletéről: a hírhedt Barebone-család leszármazottja, akik rengeteg varázshasználó haláláért és a varázsvilág leleplezéséért felelősek. Önostorozás, öngyűlölet, dark alchemy, angst, sportimádat és befolyásolhatóság radikálisabb szemléletek befogadására.
A Beauxbatons Mágusakadémia nem egyszerűen fizikai mivoltában létezik: egy régi idők hagyományai mentén, a modernitás szellemiségében megkomponált mágikus szimfónia. Büszke azon szemléletére, mely szerint falai között a tradíciók mindig az újítás ösvényén járnak - generációinak sokszínű kultúrái formálták az évszázadok folyamán olyan kérlelhetetlenül elegánssá és megkerülhetetlenné. Az európai kontinens egyik legrégebbi, legsikeresebb mágikus tanintézményeként és a több, mint hét évszázados működésével a frankofón mágikus világ alapkövei közé tartozik. Kifinomult és megigéző - mégis rejt magában valami ősi, vad mágiát, annak szépségét.
Miben áll igazán a Beauxbatons szellemisége? A kultúra, elegancia, tudás és mindenkor vállalt identitás érzékeny összefonódása - egyetlen mágikus ethoszban. Szemlélete, amely áthatja kurrikulumát és diákjainak életét, az alapítás óta eltelt évszázadok alatt mindig megőrizte következetességét az olykor törékeny egyensúly fenntartásában. A mára frankofón közösség világot átszövő és kolóniák emlékeit maga mögött hagyó öntudata arra tanítja az iskola hallgatóit, hogy maguk is e tekintetben álljanak saját mágiájukhoz: a kifinomultság és erő kettősében. Az önkifejezés fontosságát hangsúlyozandó az intézmény fókuszában találhatjuk nemcsak a mágia művészeti ágait, de mindazokat a szakterületeket is, melyeket a frankofón közösség mágiahasználói örökül hagytak rá. Míg a légkör kevéssé szigorú, a mágia rituális, poétikus és személyes arca tükröződik benne: a Beauxbatons oktatói hisznek abban, hogy a mágia legtisztább eredete az, ami belülről fakad.
A franciaközpontúság mellett fogad diákokat többek között a karibi frankofón (Haiti, Guadeloupe, Martinique), a nyugat-afrikai (Szenegál, Elefántcsontpart), az észak-afrikai (Tunézia, Marokkó, Algéria) és a libanoni, tahiti, kanadai közösségekből is. Míg a teljes lista ennél jóval hosszabb, az oktatás ennek megfelelően rétegzett is: alapjai a klasszikus francia mágikus hagyományon nyugszanak, de a tantervben helyet kaptak a tanulók által választható tárgyak, melyek keretén belül elmélyíthetik tudásukat más kultúrák mágiagyakorlását illetően. A Beauxbatons nem olvasztótégely - többszólamú kórus, amelyben a származás érték, nem uniformizálandó különbség.
A Beauxbatons erősségei között említhetjük a mágiaesztétikát, a mágia művészeti célú, valamint az így készült alkotások mágikus hatásait oktató szakterületet. Kiemelt szerepük a frankofón örökség megőrzésében globális felelősséget von maga után: diákjai a világ minden francia nyelvű és kultúrájú mágikus közösségéből érkezhetnek, a Pireneusoktól Québecig, Haititól Algériáig, Libanonig - vagy akár Tahitiig. Az Akadémia nem csak iskola, az említett közösségek együttélésének és továbbélésének támogatója is.
Az egyenruha: A legendás francia hauture couture szellemében az egyenruha darabjai is hűen tükrözik a modernitás és hagyomány nászának szemléletét. Az iskolai idő színpalettáját meghatározó jéghideg kékek, ezüstök, porcelánfehér, ködös levendula mellett a Tusán való szereplésükre ruháik kiegészültek néhány mélyebb tónussal is, mint a grafitkék, fenyőfekete, szürkés-ezüst. Anyaghasználatát tekintve az egyenruha charmeuse selyem, a hűvösebb időre tekintettel elbűvölt gyapjúval, míg az utazóköpenyek ellenállnak a hidegnek és az időjárás viszontagságainak. A lányok egyenruhája magasított gallérú, szűk szabású, nyújtott derékvonalú, ezüstgombos blézerből (melyet Dior New Lookja inspirált), egy térd alá érő, harangszabású szoknyából, és egy elegáns, fűzős bokacsizmából áll. A további kötelező darabok tekintetében az iskola engedékeny, amíg a diákok nem térnek el erősen az ismert színektől. A fiúk egyenruhájának része egy díszgombos, szűkített fazonú zakó, egyenes szabású, mágikusan gyűrődésmentes nadrág, valamint egy elegáns bőrcípő, mely halkká teheti lépteiket. Mindkét nem egyenruhái tartalmaznak továbbá egy ezüstkék nyakkendőt vagy selyemkendőt, az iskolai kitűzőt, a zakón és blézeren feltűntetett címert. A Tusára érkező küldöttségi tagok felszerelését képezi egy iskolai címeres zseb vagy karóra, amely halványan vibrálni kezd, amennyiben egyszerre kell megjelenniük a közös társalgójukban.
A Beauxbatons mindig barátságos kapcsolatot ápolt a Roxforttal, megfűszerezve ezt egy kis egészséges versengéssel: a Trimágus Tusán eddig 62-szer nyert a Beauxbatons, és 63-szor a Roxfort.
A kastély: Az iskola szíve egy, a francia klasszicizmus, rokokó és szecesszió jegyeit is magán viselő kastély: ennek legfőbb épülete a Pirenneusok egyik hegyoldalához simul. A legyűgöző építmény légies, azt megpillantani a felkelő nap fényében örök emlék - az ügyes megfigyelő itt-ott észreveheti a frankofón kultúrák lenyomatát oromzatán, homlokzatán, a kertjeit határoló kerítés formáiban, vagy akár a lények alakját formázó sövény-alakokban. A kastély hatalmas varázsüveg ablakait kékes-hófehér mészkő falak határolják - íves tetőin, párkányain rózsakvarc csillog a napfényben vagy hóesésben, akár egy mesekönyvben. Odabent nincsenek hűvös, rideg sarkok vagy sötét zugok - a legtöbb tér hajlított, míg a folyosókon halkan észlelhetőek a birtok mágikus rezgéseinek dallamai. Padlója fehér márvány, erezete aranykristályra emlékeztet, azonban sosem hideg - mindent megül egy nyugodt, fenséges, titokzatos aura.
Az épület birtok felé pillantó oldala üvegfalak határolta, álomszerű termek sorának ad helyet - ezek mögött a híres kertek több rózsaligetet, citruskerteket, sétányokat és lugasokat rejtenek magukban. A folyosók falain több helyen mozgó freskók figyelhetőek meg, melyek az évszakokkal, olykor saját elképzeléseik szerint, vagy akár a diákok történetei alapján váltakoznak - esténként pedig a hatalmas ablakokat kristályfüggönyök terítik be lágyan.
Azt beszélik, hogy a lenyűgöző kastély részben alkimista aranynak köszönheti létrejöttét - Nicolas és Perenelle Flamel az iskolában ismerkedtek meg, adományaikból létesült a kertjében álló legendás kút is, amelynek gyógyító hatást tulajdonítanak.
Híres volt diákok: * Nicolas Flamel – A Bölcsek Kövének egyetlen ismert elkészítője * Vincent Duc de Trefle-Picques – a Terror ideje alatt egy álcázó bűbájnak köszönhetően megmenekült mágus * Luc Millefeuille – cukrász és (szórakozásból, valamint muglik elleni csínyként) méregkeverő * Cosme Acajor – pálcakészítő, a Baguettes Magiques de Cosme Acajor üzlet alapítója * Pierre Bonaccord - A Mágusok Nemzetközi Szövetségének első főmágusa * Lisette de Lapin – A Bogar bárd meséiben szereplő Nyiszi nyuszi karakterének inspirációja
Alapítás:Kb. Kr.u 1290 előtt Igazgató:Olympe Maxime Helyszín: Pirenneusok, Franciaország Beiratkozás: A francia közigazgatási területen belül született varázslók és boszorkányok a 11. születésnapjukon tájékoztatást kapnak az iskolába való felvételükről. Beiratkozás a frankofón közösség tagjainak: Azon diákok, akik tanulmányaikat ebben az iskolában szeretnék megkezdeni, de Franciaország közigazgatási területén kívül születtek, egy francia anyanyelvi felvételivel nyerhetnek felvételt. A feltételek között szerepel, hogy a leendő diák folyékonyan beszéljen, írjon és olvasson franciául, valamint hogy a megadott országok közösségeiből származzon! A külhoni mágusok számára a Beauxbatons választható iskola, ahová bizonyos létszám felett olykor lehetetlen bekerülni - de lehetőségük van a saját régióik intézményét választani is. A diákok a felvételt követően nem kérhetnek könnyítést a nyelvhasználatot illetően, az iskola hivatalos oktatási nyelve a francia - a felvételi követelmények ennek megfelelően szigorúak.
Az országok, melyekből az iskola tanulói kerülnek ki: * Franciaország * Spanyolország * Portugália * Belgium * Hollandia * Luxemburg * Kanada (francia nyelvterület) * Guadeloupe * Martinique * Francia Guyana * Réunion * Francia tengerentúli kollektívák * Algéria * Marokkó * Libanon * Vietnam * India (Puducherry régió) * Kamerun * Elefántcsontpart * Madagaszkár * Tunézia * Svájc * Haiti * Csád * Szenegál * Benin * Nigéria * Monaco * És a frankofón közösség további hivatalos tagjai
A francia és frankofón mágikus kultúra leírását megtalálod az előző postban.
Az Roxforttól különböző tárgyak: Mágiafilozófia: A régen a Roxfortban is tanított szakterület megismerteti hallgatóit a különböző mágiaelméleti iskolák munkásságával, elméletekkel a mágia eredetét, célját illetően, valamint felveti a mágiagyakorlás morális és emberi dimenzióinak hosszú, történelmünkön átívelő párbeszédét is. Ki is pontosan a mágus, milyen felelősséggel tartozik a világ és embertársai felé, miként szabad vagy kell használnunk egy-egy bűbájt, átkot? A kurzus szerteágazó tudásanyagából ez is kiderül.
Varázstáncok: A Mágiaesztétika tárggyal rokon kurzuson nem a mágia direkt művészeti felhasználása a cél: itt a varázslat számára közvetítő közeg a táncok, dallamok, hangszerek, a beszéd ritmusa. Sok frankofón kultúra lenyomata mentén (például a nyugat-afrikai és a Karib-térség) a dob, a nyelv zenéje mellett helyet kap a test és rítusmozdulatok mágiája is. A hagyományos, tánc alapú bűbájok más szerepet töltenek be, mint a pálcával történő mágiagyakorlás: inkább közösségi, vagy elmélyülésre, a mágia érzetére, érzékelésére, megismerésére szolgáló szakterület, melynek részét képezik még a polinéz és kreol varázstáncok is többek között.
Mágiaesztétika: A Beauxbatonsban a varázslat részét annak alakja, formája - esztétikája is képezi. Ezen a kurzuson a hallgatók ismereteiket bővíthetik többek között a rituális mágia mozdulatai, mágikus gesztusnyelvek, performatív átkok szakterületeiből, de megismerkednek varázserejük művészi alkalmazásával is. A tárgy tartalmazza a színházkultúra, zeneművészet, alkotóművészetek és más, értékteremtésre és önkifejezésre használt mágiaágakat, valamint az így és itt készült tárgyak mágikus felhasználásának ismereteit is. Rendelkezik gyakorlati és elméleti órákkál is.
Földmágia: Az alkímiához és gyógynövénytanhoz legközelebb álló tanegységben a diákok nem az elemekkel vagy a növények gyógyító hatásaival ismerkednek meg, hanem a földdel, termőfölddel kapcsolatos mágiával, annak különböző elméleteivel és gyakorlatával. A föld a francia öntudat része: ezen szakterület pedig a termőföldet, az időjárást, növények körülményeit befolyásoló bűbájok és összefüggések együttese. A mágikus borászat, virágmágia, pálcafák ismeretén kívül a tanyag részét képezi a mágikus, termeszthető alapanyagokról való gondoskodás, a nem mágikus lények mágikus tartása, valamint a kereskedelmi mennyiség termelését célzó témakörök is.
Jogmágia: A mágikus diplomácia, udvari etikett, kommunikáció és jog összességéből összeálló kurzus mindazon diákok kedvence lehet, akik érdeklődéssel fordulnak az írótt szó mágikus tudománya, a vérvonalmágia, szövetségkötő bűbájok, vagy általánosan az államelmélet és demokrácia szakterületei iránt. Formális társadalmi szerepe mellett - mint az eljegyzések, eskütételek, mágikus szerződések és szövetségek, a tárgy alkalmas az írott mágikus történelem alapján meghozni a kedvét mindazoknak, akik többet szeretnének tudni a mágikus írásbeliségről, pergamenekről és öröklési mágiáról is.
Keresztezett hagyományok: A Beaxbatons számtalan kultúrájának öröksége többek között ez a kurzus is, amelyben a diákok megismerkednek a frankofón közösségek hagyományaival, mágiagyakorlásával, ezeket pedig össze is hasonlítják. Miben más a karibi kreol kártyamágia, hogyan egyeznek meg egymással a különböző mágiafelfogások, értelmezések, miként kombinálható a francia bűbájok és libanoni szimbólummágia? A kurzus célja egy szinergikus, sokszínű varázsközösség megteremtése, egymás megismerése.
Az első öt évben: Kötelező vizsga minden év végén - választható tárgyakat és a szakköröket illetően is.
Rendes Bűbájos Fokozatot (RBF): A Roxforttal ellentétben a Beauxbatons tanulói számára az általuk választott tárgyakból ezen vizsgák letétele a hatodik évük végén történik meg. Érdemjegy szerezhető a szakkörökből is, de ezek mellett kötelező legalább egy második választható tárgyból is vizsgát tenniük. Rendszerint V = várakozáson felüli eredmény szükséges egy tantárgy további tanulásához, míg rossz eredmény esetén a hetedik évben RAVASZ-szintű képzésben nem vehetnek részt.
Rémisztően Agyfacsaró Varázstani Szigorlat (RAVASZ): A diákok a hetedik év végén teszik le. Mivel magasabb szintű az RBF-nél, így általában csak a tanultnál kevesebb tárgyból vizsgáznak, ami választott szakma gyakorlásához, vagy épp a továbbtanuláshoz szükséges.
Bólintok a lány válaszára- a neve alapján sejtettem, hogy nem teljesen angol, és hallom is, hogy enyhe akcentusa van, amit nem tudok beazonosítani. Talán görög, a neve egy görög istennőjéből származik, mely esetben a seprű márka, melyet ajánlok neki, biztosan ismerős lesz neki. Persze, nem kérdezek rá- nem gondolom, hogy fontos, és mielőtt szorosabban kapcsolódtam a mugli világhoz a nevelőapámon és az öcsémen keresztül, nem is tudtam róla, hogy a muglikat ez a típusú származás zavarja. Mindig természetesnek tűnt, hogy minden kultúrából jönnek boszorkányok és varázslók, és amíg anyám elvitt párbaj versenyekre, rendkívül sokféle embert láttam.
Szívesen beszélek a seprűkről, de nem szeretnék ráerőltetni a lányra semmit. Tudom, hogy sokan nincsenek oda a külföldi seprűkért (hasonlóan a pálcákhoz, sokan meg vannak győződve róla, hogy ami nem itthon készült, az eleve selejt), és én is kaptam már megjegyzést a spanyol gyártmány miatt, amit negyedév eleje óta használok. Azért meglepődöm, amikor a Tűzvillámot említi- még ha nem is modern már, még a klasszikus is simán négyszáz galleon lehet, még most is. Használtan sem hiszem, hogy kétszáz alatt van- még ahhoz is simán negyven órás munkát kellene vállalnom egy gyorsétteremben egész nyárra. Persze, biztos félretett már korábbról.
- A Tűzvillám szerintem a legtöbb klub csapatába is jó… esetleg nem kerestek spanyol tolmácsot? A legutolsó nyári munkámon óránként kettő-nyolcvanat kaptam óránként.- kicsit megbánom az utolsó viccet, bár igyekszem elfedni ezt egy mosollyal. Nem tudom, mennyire vevő a vicceimre, olyan túl sokat általában sem tudok az évfolyamuk dinamikájából, de nem tűnik annak a típusnak, aki értékeli az extrovertált személyiségeket maga körül.
- Hát… szerintem nagyon megviselte a háború, meg néhány dolog, amit aurorként látott. A muglik világa békésebb, legalábbis ez az ország… vagy úgy tűnt neki.- tavaly szerencsére nem voltunk pont Londonban a támadások alatt, melyek egyértelműen jelezték anyámnak, hogy nem létezik biztonságos része a világnak. Persze, az ő közvetlen rossz élményei, apám, mindig is a Varázsvilághoz fognak tartozni.
- Az biztos, hogy néhány dolog nem könnyű. De nem untatlak ezzel, minden családnak vannak nehézségei.- kicsit kényelmetlenül érzem magam, amiért többet beszéltem a családomról, mint szerettem volna, akkor is, ha egyébként nem mondtam semmi olyat, ami tényleg zavar- például, hogy anyám engem is ki akar zárni a Varázsvilágból.
Egy pillanatra elgondolkozom, ahogy Hera megemlíti, hogy lemaradok gyakorlás nélkül. Tény, hogy mindig nagyon kijövök a gyakorlatból nyaranta, és nem is csak repülés terén- sokszor kaptam magam ősszel azon, hogy általában használt bűbájok varázsigéit keresem egy könyvben, és sokkal lassabban, bizonytalanabbul használom a pálcám. A kviddics más, erőnléti edzésre azért van lehetőségem.
- Nem tudom, hogy így van-e. Tavish szülei muglik, O’hara pedig nem tudom, hogy repül-e még valaha. És ha nem is repülök, azért tervezek edzeni.- a Hugrabugot nem említem, mert nem tudom, hogy lesz a kapitányi pozíció jövőre. Finnighan nem tűnik annak a típusnak, aki képes bármiért felelősséget vállalni. Arra kíváncsi leszek, mi lesz a Mardekárral jövőre, ha O’hara nem jön vissza. Egyrészt elveszítenek egy pótolhatatlan játékost- másrészt nem biztos, hogy olyan pozitív volt a hatása kapitányként a csapata teljesítményére.
Felrepülök, és megvárom, hogy Hera elhelyezkedjen a karikáknál, utána dobok, szinte gondolkodás nélkül a jobb karikára. Utána visszakérem azonnal a kvaffot- látom, hogy nem szorul sem dicséretre a védéseiért, sem bátorításra a gólok után. Ezúttal úgy dobok, mintha tényleg büntető lenne. Húsz-huszonöt lövést is leadok további szavak nélkül, mindet úgy, mintha tényleg a Griffendél győzelme múlna rajta.
Megpróbálok több trükköt, cselt, főleg azokat, amelyeket Edwardtól és Chikarától láttam az elmúlt években, több lövést viszont csak célirányosan elküldök egy-egy karika felé. Most már arra sem figyelek, hogy ne dobjak erőset, nem akarom, hogy megszokja a lassú, puha lövéseket. Akkor sem, ha előnyös lenne számomra, ha nem segítenék jobbá válni egy jövőbéli riválisnak.
Most itt előzékenyen nyomom a boldog ülőbuddhát, de azért egy kicsit zavar, hogy még mindig ott kepeszt a semmi felett, de legalább elértem, hogy nevessen. I’ts something! Könnyebb így éjszaka, az igaz, másokkal sem futok olyan sűrűn össze, akik zavarhatnának abban, amit csinálok, vagy csodálkozhatnának, hogy milyen kurva aktív vagyok itt a fél lábammal. Meccs előtt vagyunk, itt éjjel-nappal Tetsuya van, mert csak abban vagyok biztos, hogy nyernünk kell, azon belül peddig abban, hogy nekem is nyernem kell. Igen, így külön, mert nekem ez most más, mint az évekkel ezelőtti meccsek. Eddig is jól kellett teljesítsek, de most egyszerűen zseniálisnak kell lennem. Ehhez pedig nem árt, ha a csk kisasszony nem veti le magát innen a nagy büdös semmibe és nézi meg közelről, hogy milyen típusú a talaj. Ha valakit pont ez érdekelne, akkor asszem tőzeges, de ennél behatóbban én sem tudok nyilatkozni, mert rohadtul nem érdekel.
Most rajtam a sor, hogy sakál módjára röhögjek fel, mert ez egy vicc és ütött poén, de szépen. Mármint…biztosan vicc volt, hát mi más lehetett volna? Gondolom adrenalin kell neki, azért kapaszkodik még mindig odakint, én meg azért nem rángatom be erőszakkal, mert hadd legyen meg mindenkinek a maga baja. Utánam sem jön senki, hogy ugyan ne próbáljam már energiámmal a hányásig edzeni és fárasztani magam, pedig amúgy lehet, hogy jó volna.
]-Örülök, ha örömet okozhatok -vigyorodom el tudva, hogy ez csak indokolatlan évődés – pedig azt hittem, hogy ez egy ilyen vigyázz a végtagjaidra-vasárnap!
Dehogy hittem! Meccs lesz, ott bármi leszakadhat, csak itt tetemes esély is van rá, hogy azonnal helyre pakoljanak a gyengélkedőn, hogy ne csak úgy próbáljanak összetoldani, mint valami sokat hordott zoknit, vagy mint apám arcát. Sokkal jobban megnyugszom a kelleténél, mikor végre biztonságos távolságra helyezkedik a peremtől és mosolyog, ami rossz jel. Ha valaki ilyeneket csinál, méghozzá lelkesen bazsalyogva, akkor az illetővel van valami difi. Csak, hogy én híresen nem tudom, hogy mikor kell kibaszni a rongyos batyut az asztalra és, ha ez most nem az a pillanat…na az szar. Akkor feleslegesen zaklatom a magam faszságával.
]-Ha nagyon görcsöd van a szimulált életveszélyre – a hangsúly természetesen a szimuláltan- ]akkor esetleg kölcsönadom a vadiúj seprűmet szabadesni.
Ezt tudom felajánlani jelenleg (powered by Ishida), meg talán a vállamat, ha bőgni kell, csak éppen Sienna nem kifejezetten ez a típus. Van az az erős nő, akitől érdemes úgy rendesen beszarni. Na én valahogy így látom őt, csak nincs okom a félelemre. Azt külön kedvelem, ahogy más emberek rendesen jobban rástresszelnek a lábamra, mint én magam, így elmosolyodom, ahogy megkérdezi mi a helyzet a lábfájással.
]-Igen, ti épek, mindig sokkal jobban zavarban jöttök a témától, mint a nyomorék, de nem baj -legyintek, jelezvén, hogy tőlem aztán fejtegethetjük a lábamat is, a jelenlegi fájdalmat leszámítva nem ez a legérzékenyebb pontom. Amúgy sosem tudtam, hogy minek számítok, de épnek nyilván nem. ]-Az új fáj -ütögetem meg a pengeprotézist, ami ma is jószolgálatot tett és ez így lesz a meccsen is, hiába fogadnak arra egyesek, hogy majd egyszercsak úgy spontán elengedi magát és leesik-] néha túlerőltetem. Bár, ahogy nézem nem csak én vagyok mazochista.
Egyikünknek sem kellene itt lennünk, csak a magunkfajtának valami baja van, ami nem engedi nyugodtan pihenni, amíg le nem mozgattuk magunkat, amíg kishíján össze nem csuklunk. Mert az…,az aztán teljesítmény!
]-Én vagyok hálás, hogy visszavettetek – biccentek, mert nem voltam biztos benne, hogy megteszik majd, hogy bíznak-e majd a tehetségemben eléggé, hogy visszategyenek a helyemre. Mindezt úgy, hogy ilyen állapotban vagyok, meg most már egy kicsit túlkoros is.