+  Roxfort RPG
|-+  Legutóbbi hozzászólások
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 10

 21 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 20:44:32 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Solace Barbon
Karakter neve: Solace Barbon
Előzetes avatar stip-stop: Thomas Tapy
Iskola/Delegáció (Beauxbatons / Ilvermorny): Ilvermorny
Származás: félvér
Nyitott vagy plotolásra más új érkezőkkel?: feltétlenül
Egy-két mondat a karakter alapötletéről: a hírhedt Barebone-család leszármazottja, akik rengeteg varázshasználó haláláért és a varázsvilág leleplezéséért felelősek. Önostorozás, öngyűlölet, dark alchemy, angst, sportimádat és befolyásolhatóság radikálisabb szemléletek befogadására.

 22 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 20:28:26 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Lolita Delacour

Karakter neve: Lolita Delacour
Előzetes avatar stip-stop: Lily-Rose Depp
Iskola/Delegáció (Beauxbatons / Ilvermorny): Beauxbatons
Származás: félvér (egynegyedrészt véla)
Nyitott vagy plotolásra más új érkezőkkel?: Természetesen (de némiképp meg vagyok kötve - hétköznapokon csak képletesen, remélem.)
Egy-két mondat a karakter alapötletéről: Nemzetközileg elismert, nem kifejezetten kellemes helyzetbe kényszerült hivatalos párbajnok. Vőlegény, ásó, kapa, nagyharang - talán nem a temetésemen. Még kiderül.

 23 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 20:21:48 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Amycus Carrow
Incendio!



RoxfortRPG: Incendio  
Elkezdődött az oldal plotjának következő fejezete,
melyben a Trimágus Tusán két külföldi iskola delegációja
is képviselteti magát. A jelentkezés menetéről itt olvashattok.
A karakteralkotás előtt érdemes elolvasni a francia és az amerikai közösségek,
iskolák, kultúrák leírásait.
Multikedvezménnyel minden játékos 1-1 diákot hozhat a megadott
intézményekbe (ezen felül csak a multiszabályt figyelembe véve),
illetve meghirdetésre került néhány pozíció felnőtt
karakterek számára is - ezekből azonban a csak iskolánként egy
alkotható meg, és nem vonatkozik rájuk a multikedvezmény.

Megújult az (N)JK-k rendszere  
Ezzel együtt némi nyári frissítésen esett át a korábbi
(N)JK rendszer szabályrendszere is. A változásokról
és újításokról itt olvashattok részletesebben.
(Különösen érdemes néhány pillantást vetni rá a Tusára jelentkezés
fényében!)

Megújult előtörténeti minták  
A változó körülmények némi változtatást igényelnek
az előtörténeti mintákat illetően is - ezek a sablonok
kerülnek használatba az új, külföldi diákok
számára is.
Az új diáksablont itt, míg a felnőttekét
itt találjátok.


 24 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 20:00:34 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Mrs. Norris


Új karakterek bejelentése – Beauxbatons & Ilvermorny

2005/2006-os tanév | Trimágus Tusa | Mágikus Világkiállítás

Az új történetszál 2005. júliusában veszi kezdetét, méghozzá Barcelonában, ahol a Mágikus Világkiállítás tárja ki kapuit a boszorkány- és varázslótársadalom előtt. Az esemény fényében indul el a 2005/2006-os tanév különleges eseménye: a Trimágus Tusa, melynek keretében három mágusképző iskola diákjai mérik össze tudásukat, bátorságukat és leleményességüket.

A Roxfort mellett idén a Beauxbatons és az Ilvermorny vesz részt a tusán. Ez az topik az új karaktereitek bejelentésére és regisztrálására szolgál.

Felnőtt Delegációk

Az Ilvermorny és Beauxbatons iskolák hivatalos küldöttségei diplomáciai és oktatási célból érkeznek Spanyolországba majd pedig az Egyesült Királyságba, hogy részt vegyenek a 2005/2006-os Trimágus Tusán. A delegációk nem csak a diákversenyekhez kötődnek, hanem részei annak a politikai és mágikus erőtérnek is, amely a nemzetközi kapcsolatok új korszakát próbálja megnyitni – vagy épp befolyásolni. A diákokkal szemben ezek a posztok limitáltak. Az alábbi posztokra lehet hozni iskolánként karaktert:

Titkár – Nemzetközi Kapcsolatok:
A francia Mágiaügyi Hivatal/MACUSA nemzetközi osztályának küldötte – minden hivatalos nyilatkozat, egyeztetés, tolmácsolás és politikai kommunikáció az ő kezén fut át.

Titkár – Mágikus Sportok:
A francia és amerikai mágikus sportok minisztériumi képviselője – figyeli a szabályos lebonyolítást.

Biztonsági felelősök (Auror):
Iskolánként 2-2 auror, akik ellátják a védelem és biztonság megszervezését, különös tekintettel az iskolai és nemzetközi szabályozásokra.

Sajtóképviselő:
A hivatalos sajtók tudósítója – ők gondoskodnak a hivatalos francia és amerikai kommunikációról, eseménytudósításról, és kapcsolatot tart a nemzetközi médiával.

Userenként maximum 1 felnőtt delegált hozható. Amennyiben a jelenezéstől számított harmadik hétre nem lesz megalkotva a karakter, a foglalás törlésre kerül.




Jelentkezés kezdete (OOC): 2025. június 15.
Multikedvezmény: Minden játékos 1 Beauxbatons-i és 1 Ilvermorny-s diákot hozhat multikedvezménnyel (azaz nem szükséges előző karakter után 10 reag).

Diákok státusza: Minden karakter a 7. évfolyamát kezdi meg szeptemberben. Felnőtt karakterek hozatala is lehetséges, mint a delegációk tagjai.
Trimágus Tusa értesítés: Ilvermorny és Beauxbatons diákjai már a Világkiállításról hazafele értesülnek a Tusáról, így lehetőségük van az eltérő tantárgyakból augusztus végéig osztályozó vizsgát tenni. A roxforti tanulók csak szeptemberben tudják meg.

Pontozás:Július 1-jével nullázódnak a házpontok, így a mostani jelentkezés lesz a 2005/2006-os tanév első pontgyűjtése. Bár az Ilvermorny diákjait a staff ossztja be a házakba, diákok karakterekért járó házpontokról a userek szabadon rendelkezhetnek az avatarfoglalásnál.
Bónusz: Július 1-30. között leadott és elfogadott előtörténetek után +30 házpont jár az adott házának!

Amennyiben új karaktert hoznál kérünk, hogy másold be és töltsd ki a lenti sablont egy válasz formájában ebbe a topikba:


Karakter neve:
Előzetes avatar stip-stop: Amennyiben a jelenezéstől számított harmadik hétre nem lesz megalkotva a karakter, a foglalás törlésre kerül.
Iskola/Delegáció (Beauxbatons / Ilvermorny):
Származás:
Nyitott vagy plotolásra más új érkezőkkel?:
Egy-két mondat a karakter alapötletéről:






Bármilyen kérdés esetén forduljatok a staffhoz bizalommal!

Jó játékot és kreatív karakteralkotást kívánunk!

 25 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 19:08:54 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Mrs. Norris



Beauxbatons Mágusakadémia


Académie de Magie Beauxbâtons

A Beauxbatons Mágusakadémia nem egyszerűen fizikai mivoltában létezik: egy régi idők hagyományai mentén, a modernitás szellemiségében megkomponált mágikus szimfónia. Büszke azon szemléletére, mely szerint falai között a tradíciók mindig az újítás ösvényén járnak - generációinak sokszínű kultúrái formálták az évszázadok folyamán olyan kérlelhetetlenül elegánssá és megkerülhetetlenné. Az európai kontinens egyik legrégebbi, legsikeresebb mágikus tanintézményeként és a több, mint hét évszázados működésével a frankofón mágikus világ alapkövei közé tartozik.
Kifinomult és megigéző - mégis rejt magában valami ősi, vad mágiát, annak szépségét.

Miben áll igazán a Beauxbatons szellemisége?
A kultúra, elegancia, tudás és mindenkor vállalt identitás érzékeny összefonódása - egyetlen mágikus ethoszban. Szemlélete, amely áthatja kurrikulumát és diákjainak életét, az alapítás óta eltelt évszázadok alatt mindig megőrizte következetességét az olykor törékeny egyensúly fenntartásában. A mára frankofón közösség világot átszövő és kolóniák emlékeit maga mögött hagyó öntudata arra tanítja az iskola hallgatóit, hogy maguk is e tekintetben álljanak saját mágiájukhoz: a kifinomultság és erő kettősében.
Az önkifejezés fontosságát hangsúlyozandó az intézmény fókuszában találhatjuk nemcsak a mágia művészeti ágait, de mindazokat a szakterületeket is, melyeket a frankofón közösség mágiahasználói örökül hagytak rá. Míg a légkör kevéssé szigorú, a mágia rituális, poétikus és személyes arca tükröződik benne: a Beauxbatons oktatói hisznek abban, hogy a mágia legtisztább eredete az, ami belülről fakad.

A franciaközpontúság mellett fogad diákokat többek között a karibi frankofón (Haiti, Guadeloupe, Martinique), a nyugat-afrikai (Szenegál, Elefántcsontpart), az észak-afrikai (Tunézia, Marokkó, Algéria) és a libanoni, tahiti, kanadai közösségekből is. Míg a teljes lista ennél jóval hosszabb, az oktatás ennek megfelelően rétegzett is: alapjai a klasszikus francia mágikus hagyományon nyugszanak, de a tantervben helyet kaptak a tanulók által választható tárgyak, melyek keretén belül elmélyíthetik tudásukat más kultúrák mágiagyakorlását illetően.
A Beauxbatons nem olvasztótégely - többszólamú kórus, amelyben a származás érték, nem uniformizálandó különbség.

A Beauxbatons erősségei között említhetjük a mágiaesztétikát, a mágia művészeti célú, valamint az így készült alkotások mágikus hatásait oktató szakterületet. Kiemelt szerepük a frankofón örökség megőrzésében globális felelősséget von maga után: diákjai a világ minden francia nyelvű és kultúrájú mágikus közösségéből érkezhetnek, a Pireneusoktól Québecig, Haititól Algériáig, Libanonig - vagy akár Tahitiig.
Az Akadémia nem csak iskola, az említett közösségek együttélésének és továbbélésének támogatója is.

Az egyenruha: A legendás francia hauture couture szellemében az egyenruha darabjai is hűen tükrözik a modernitás és hagyomány nászának szemléletét. Az iskolai idő színpalettáját meghatározó jéghideg kékek, ezüstök, porcelánfehér, ködös levendula mellett a Tusán való szereplésükre ruháik kiegészültek néhány mélyebb tónussal is, mint a grafitkék, fenyőfekete, szürkés-ezüst. Anyaghasználatát tekintve az egyenruha charmeuse selyem, a hűvösebb időre tekintettel elbűvölt gyapjúval, míg az utazóköpenyek ellenállnak a hidegnek és az időjárás viszontagságainak.
A lányok egyenruhája magasított gallérú, szűk szabású, nyújtott derékvonalú, ezüstgombos blézerből (melyet Dior New Lookja inspirált), egy térd alá érő, harangszabású szoknyából, és egy elegáns, fűzős bokacsizmából áll. A további kötelező darabok tekintetében az iskola engedékeny, amíg a diákok nem térnek el erősen az ismert színektől.
A fiúk egyenruhájának része egy díszgombos, szűkített fazonú zakó, egyenes szabású, mágikusan gyűrődésmentes nadrág, valamint egy elegáns bőrcípő, mely halkká teheti lépteiket. Mindkét nem egyenruhái tartalmaznak továbbá egy ezüstkék nyakkendőt vagy selyemkendőt, az iskolai kitűzőt, a zakón és blézeren feltűntetett címert. A Tusára érkező küldöttségi tagok felszerelését képezi egy iskolai címeres zseb vagy karóra, amely halványan vibrálni kezd, amennyiben egyszerre kell megjelenniük a közös társalgójukban.

A Beauxbatons mindig barátságos kapcsolatot ápolt a Roxforttal, megfűszerezve ezt egy kis egészséges versengéssel: a Trimágus Tusán eddig 62-szer nyert a Beauxbatons, és 63-szor a Roxfort.

A kastély: Az iskola szíve egy, a francia klasszicizmus, rokokó és szecesszió jegyeit is magán viselő kastély: ennek legfőbb épülete a Pirenneusok egyik hegyoldalához simul. A legyűgöző építmény légies, azt megpillantani a felkelő nap fényében örök emlék - az ügyes megfigyelő itt-ott észreveheti a frankofón kultúrák lenyomatát oromzatán, homlokzatán, a kertjeit határoló kerítés formáiban, vagy akár a lények alakját formázó sövény-alakokban.
A kastély hatalmas varázsüveg ablakait kékes-hófehér mészkő falak határolják - íves tetőin, párkányain rózsakvarc csillog a napfényben vagy hóesésben, akár egy mesekönyvben. Odabent nincsenek hűvös, rideg sarkok vagy sötét zugok - a legtöbb tér hajlított, míg a folyosókon halkan észlelhetőek a birtok mágikus rezgéseinek dallamai. Padlója fehér márvány, erezete aranykristályra emlékeztet, azonban sosem hideg - mindent megül egy nyugodt, fenséges, titokzatos aura.

Az épület birtok felé pillantó oldala üvegfalak határolta, álomszerű termek sorának ad helyet - ezek mögött a híres kertek több rózsaligetet, citruskerteket, sétányokat és lugasokat rejtenek magukban. A folyosók falain több helyen mozgó freskók figyelhetőek meg, melyek az évszakokkal, olykor saját elképzeléseik szerint, vagy akár a diákok történetei alapján váltakoznak - esténként pedig a hatalmas ablakokat kristályfüggönyök terítik be lágyan.

Azt beszélik, hogy a lenyűgöző kastély részben alkimista aranynak köszönheti létrejöttét - Nicolas és Perenelle Flamel az iskolában ismerkedtek meg, adományaikból létesült a kertjében álló legendás kút is, amelynek gyógyító hatást tulajdonítanak.


Híres volt diákok:
* Nicolas Flamel – A Bölcsek Kövének egyetlen ismert elkészítője
* Vincent Duc de Trefle-Picques – a Terror ideje alatt egy álcázó bűbájnak köszönhetően megmenekült mágus
* Luc Millefeuille – cukrász és (szórakozásból, valamint muglik elleni csínyként) méregkeverő
* Cosme Acajor – pálcakészítő, a Baguettes Magiques de Cosme Acajor üzlet alapítója
* Pierre Bonaccord - A Mágusok Nemzetközi Szövetségének első főmágusa
* Lisette de Lapin – A Bogar bárd meséiben szereplő Nyiszi nyuszi karakterének inspirációja






Alapítás: Kb. Kr.u 1290 előtt
Igazgató: Olympe Maxime
Helyszín: Pirenneusok, Franciaország
Beiratkozás: A francia közigazgatási területen belül született varázslók és boszorkányok a 11. születésnapjukon tájékoztatást kapnak az iskolába való felvételükről.
Beiratkozás a frankofón közösség tagjainak: Azon diákok, akik tanulmányaikat ebben az iskolában szeretnék megkezdeni, de Franciaország közigazgatási területén kívül születtek, egy francia anyanyelvi felvételivel nyerhetnek felvételt. A feltételek között szerepel, hogy a leendő diák folyékonyan beszéljen, írjon és olvasson franciául, valamint hogy a megadott országok közösségeiből származzon! A külhoni mágusok számára a Beauxbatons választható iskola, ahová bizonyos létszám felett olykor lehetetlen bekerülni - de lehetőségük van a saját régióik intézményét választani is.
A diákok a felvételt követően nem kérhetnek könnyítést a nyelvhasználatot illetően, az iskola hivatalos oktatási nyelve a francia - a felvételi követelmények ennek megfelelően szigorúak.


Az országok, melyekből az iskola tanulói kerülnek ki:
* Franciaország
* Spanyolország
* Portugália
* Belgium
* Hollandia
* Luxemburg
* Kanada (francia nyelvterület)
* Guadeloupe
* Martinique
* Francia Guyana
* Réunion
* Francia tengerentúli kollektívák
* Algéria
* Marokkó
* Libanon
* Vietnam
* India (Puducherry régió)
* Kamerun
* Elefántcsontpart
* Madagaszkár
* Tunézia
* Svájc
* Haiti
* Csád
* Szenegál
* Benin
* Nigéria
* Monaco
* És a frankofón közösség további hivatalos tagjai



A francia és frankofón mágikus kultúra leírását megtalálod az előző postban.


Az összes tantárgy:
* Átváltoztatástan
* Bájitaltan
* Bűbájtan
* Sötét varázslatok kivédése
* Gyógynövénytan
* Mágiatörténet
* Asztronómia
* Mugliismeret
* Legendás Lények Gondozása
* Jóslástan
* Rúnaismeret
* Számmisztika
* Repüléstan
* Alkímia
* Keresztezett Hagyományok
* Varázstáncok
* Mágiafilozófia
* Mágiaesztétika
* Földmágia
* Jogmágia
* Nemzetiségi szakkörök


Első- és második évfolyamtól kötelező tantárgyai:
* Átváltoztatástan
* Bájitaltan
* Bűbájtan
* Sötét varázslatok kivédése
* Gyógynövénytan
* Mágiatörténet
* Asztronómia
* Repüléstan
* Mágiafilozófia

Harmadik évtől felvehető (fakultatív) tárgyak:
* Mugliismeret
* Legendás Lények Gondozása
* Jóslástan
* Rúnaismeret
* Számmisztika
* Repüléstan
* Alkímia
* Varázstáncok
* Mágiaesztétika
* Földmágia
* Jogmágia
* Nemzetiségi szakkörök

Az Roxforttól különböző tárgyak:
Mágiafilozófia: A régen a Roxfortban is tanított szakterület megismerteti hallgatóit a különböző mágiaelméleti iskolák munkásságával, elméletekkel a mágia eredetét, célját illetően, valamint felveti a mágiagyakorlás morális és emberi dimenzióinak hosszú, történelmünkön átívelő párbeszédét is. Ki is pontosan a mágus, milyen felelősséggel tartozik a világ és embertársai felé, miként szabad vagy kell használnunk egy-egy bűbájt, átkot? A kurzus szerteágazó tudásanyagából ez is kiderül.

Varázstáncok: A Mágiaesztétika tárggyal rokon kurzuson nem a mágia direkt művészeti felhasználása a cél: itt a varázslat számára közvetítő közeg a táncok, dallamok, hangszerek, a beszéd ritmusa. Sok frankofón kultúra lenyomata mentén (például a nyugat-afrikai és a Karib-térség) a dob, a nyelv zenéje mellett helyet kap a test és rítusmozdulatok mágiája is. A hagyományos, tánc alapú bűbájok más szerepet töltenek be, mint a pálcával történő mágiagyakorlás: inkább közösségi, vagy elmélyülésre, a mágia érzetére, érzékelésére, megismerésére szolgáló szakterület, melynek részét képezik még a polinéz és kreol varázstáncok is többek között.

Mágiaesztétika: A Beauxbatonsban a varázslat részét annak alakja, formája - esztétikája is képezi. Ezen a kurzuson a hallgatók ismereteiket bővíthetik többek között a rituális mágia mozdulatai, mágikus gesztusnyelvek, performatív átkok szakterületeiből, de megismerkednek varázserejük művészi alkalmazásával is. A tárgy tartalmazza a színházkultúra, zeneművészet, alkotóművészetek és más, értékteremtésre és önkifejezésre használt mágiaágakat, valamint az így és itt készült tárgyak mágikus felhasználásának ismereteit is. Rendelkezik gyakorlati és elméleti órákkál is.

Földmágia: Az alkímiához és gyógynövénytanhoz legközelebb álló tanegységben a diákok nem az elemekkel vagy a növények gyógyító hatásaival ismerkednek meg, hanem a földdel, termőfölddel kapcsolatos mágiával, annak különböző elméleteivel és gyakorlatával. A föld a francia öntudat része: ezen szakterület pedig a termőföldet, az időjárást, növények körülményeit befolyásoló bűbájok és összefüggések együttese. A mágikus borászat, virágmágia, pálcafák ismeretén kívül a tanyag részét képezi a mágikus, termeszthető alapanyagokról való gondoskodás, a nem mágikus lények mágikus tartása, valamint a kereskedelmi mennyiség termelését célzó témakörök is.

Jogmágia: A mágikus diplomácia, udvari etikett, kommunikáció és jog összességéből összeálló kurzus mindazon diákok kedvence lehet, akik érdeklődéssel fordulnak az írótt szó mágikus tudománya, a vérvonalmágia, szövetségkötő bűbájok, vagy általánosan az államelmélet és demokrácia szakterületei iránt. Formális társadalmi szerepe mellett - mint az eljegyzések, eskütételek, mágikus szerződések és szövetségek, a tárgy alkalmas az írott mágikus történelem alapján meghozni a kedvét mindazoknak, akik többet szeretnének tudni a mágikus írásbeliségről, pergamenekről és öröklési mágiáról is.

Keresztezett hagyományok: A Beaxbatons számtalan kultúrájának öröksége többek között ez a kurzus is, amelyben a diákok megismerkednek a frankofón közösségek hagyományaival, mágiagyakorlásával, ezeket pedig össze is hasonlítják. Miben más a karibi kreol kártyamágia, hogyan egyeznek meg egymással a különböző mágiafelfogások, értelmezések, miként kombinálható a francia bűbájok és libanoni szimbólummágia? A kurzus célja egy szinergikus, sokszínű varázsközösség megteremtése, egymás megismerése.

Az első öt évben: Kötelező vizsga minden év végén -  választható tárgyakat és a szakköröket illetően is.

Rendes Bűbájos Fokozatot (RBF): A Roxforttal ellentétben a Beauxbatons tanulói számára az általuk választott tárgyakból ezen vizsgák letétele a hatodik évük végén történik meg. Érdemjegy szerezhető a szakkörökből is, de ezek mellett kötelező legalább egy második választható tárgyból is vizsgát tenniük.
Rendszerint V = várakozáson felüli eredmény szükséges egy tantárgy további tanulásához, míg rossz eredmény esetén a hetedik évben RAVASZ-szintű képzésben nem vehetnek részt.

Rémisztően Agyfacsaró Varázstani Szigorlat (RAVASZ): A diákok a hetedik év végén teszik le. Mivel magasabb szintű az RBF-nél, így általában csak a tanultnál kevesebb tárgyból vizsgáznak, ami választott szakma gyakorlásához, vagy épp a továbbtanuláshoz szükséges.


 26 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 19:07:52 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Mrs. Norris





Franciaország és a frankofón közösség
mágikus világa



Történelem


A francia mágiabeliség gyökerei egészen Kr.e. 500-körülig nyúlnak vissza, melynek tárgyi emlékei Galliában kerülnek elő a későbbi korok folyamán. A kelta druida hagyományok korai mágikus rendszerei alkotják a mai francia mágusvilág egyik alappillérét: öröksége e téren a természetmágia és a mágiában gazdag erdőkben való rítusok gyakorlása. Ez utóbbi azóta az ökomágia egyik fontos sarokkövét is képezi. A Limousin, Auvergne és Bretagne régiók máig hasonló szerepben élnek a mágusközösség kollektív emlékezetében, és sok régi vérvonal köti ide származását.

A nyílt mágiagyakorlás elterjedtebb vot a 11-17. század közötti időszakban a Capeting-ház, majd a Valois-ház uralma alatti udvari támogatásnak köszönhetően. A Beauxbatons Akadémia alapítása nagyjából a 13. századra tehető, bár bizonyos források még a mai Cannes területét jelölik meg a valódi, Pireneusokban található helyett. Az iskola gyorsan a francia máguskultúra szívévé válik, tanrendje ekkor még inkább arisztokratikus, aranyvérű, etikettre épülő jellegzetességekkel rendelkezik. A 15. századtól kezdve a reneszánsz, majd az akímia térhódítását követően néhány mágus kísérletet tesz a mugli tudományok és a mágia keresztezésére, nem kifejezetten sok sikerrel.

A 17. századtól megélénkültek a boszorkányüldözések, Franciaország pedig színterévé vált számtalan brutális inkvizíciós eljárásnak. A mágusok közösségének válasza a teljes izoláció volt, ennek egyik jogi emléke a Code Magique de Versailles 1683-ból, amely szigorúan lép fel a mágus-mugli kapcsolatokat illetően.

A francia forradalmak közelről érintették a francia mágikus közösséget is - a terror vihara ezen társadalmat is kettészakította. Az aranyvérűek nagyobb része száműzetésbe kényszerült, míg az 'egyszerűbb' sorból való, magukat 'népi mágus'-nak nevezők örömmel karolták fel a forradalom eszméit, remélve, hogy több lehetőséghez juthatnak az addig befolyásos aranyvérű közösség visszaszorulásával.
A mágusok között a konfliktus nem vált véressé (vagy csak regionálisan, kisebb mértékben), de komoly változásokat hozott a társadalmi struktúrát illetően - többek között ekkor nőtt meg az érdeklődés a varázstalanok kultúrája iránt, valamint megszűntek a nemesi előjogok, rangok is.

A 19. századra nyilvánalóvá vált, hogy amit Franciaország 'kultúrális integrációnak' nevez, a gyarmatok számára a varázsvilágban is alárendelődést jelent. A frankofón mágusközösség ugyan nem került olyan mértékű asszimilációs kényszerbe, mint mugli megfelelője, de saját mágiagyakorlásuk Európába a francia közvetítéssel és így befolyással került. Ennek pozitív hozadéka a Beauxbatons tengerentúli integrációs elöljáróságai (intézményei, csoportjai), mely kapcsolatok máig működnek, gyökereik pedig az iskolából indulnak ki. Ezek közé tartozik például a Maison des Brumes Libanonban, mely ösztöndíjakat is ad a tehetséges diákok számára egyetemi éveikre, valamint a Pavillon Créole Haitin, amely egyfajta segélyszervezeti szerepkört is ellát a mágusok között.

A viharos 20. század a muglik világháborúi és a mágusok közösségének kényszerű tartózkodásában telt - mert bár előbbiek nem érintették az összes francia varázshasználót, de a félelem minden ízében átjárta a köztudatot. A mugliktól való rettegés, az erre válaszként érkező rejtőzködés végül több, régi máguscsalád pánikszerű migrációjával járt (különösen a Vichy-éra alatt, mely egy, a második világháború időszakának és az ekkor működő francia kormány megnevezése is - ez az 1940-es német megszállást követően jött létre, antiszemitizmus és a megszállókkal való szoros együttműködés jellemezte). Megnőtt azonban az igény a nemzetközi együttműködés lehetőségére - amely törekvésekről tudjuk, hogy később sem bizonyultak szilárdnak.

A század elejét uraló Grindelwaldi-terror színtere Párizs, ahol végül nyílt konfliktusra került sor, mikor mégsem sikerült elkapni és bebörtönözni újra a hírhedt feketemágust a kiszálló auroroknak. A korszakra jellemző azonban, hogy a francia mágusközösség számtalan tagja fogadott be a grindelwaldi fenyegetés elől menekülő, vagy akár elárvult gyermekeket a vonatkozó területekről.

Számottevő esemény az évszázad végén a második voldemorti üldöztetés - Franciaország pedig fenntartja semlegsségét a konfliktus egész ideje alatt. Miután nem vett részt közvetlenül az 1994-es Trimágus Tusán megkezdődő háború további fejezeteiben, annak következményei a világsajtó szemszögéből nem bizonyultak igazán súlyosnak. Azonban a Cedric Diggory halálát követő időszakban nagyszabású reformmozgalmak és éles hangok jellemezték a közhangulatot: mindennapossá váltak a nyílt erkölcsi viták a passzivitásról, a frankofón kapcsolatok mélységéről és felértékeléséről, valamint a mágikus diplomáciai ismeretek szorgalmazásáról az iskolában is.

Ha a szociológust kérdezzük, az aktuális helyzet Franciaországban úgy jellemezhető, mint amelyben az a bizonyos francia nemesség ma nem vérrel, hanem szándékkal öröklődik. Erős a vágy az újításra, a hierarchia újragondolására, a gyarmatokról származó és a külhoni mágusok nézőpontjainak megértésére - míg mások úgy tartják, ez csak egy szép illúzió egy újabb nemzetközi konfliktus előestjén.

Általánosságban elmondható, hogy az esztétikai, politikai és társadalmi konzervativizmus, mely megjelenik mind az építészet, öltözködés, művészetek terén, szimbólumaiban ma is számottevő. Mellette ott találjuk a törésvonalak mentén felemelkedő ifjabb nemzedékek új közös nyelvét, hagyományokat kereső lelkesedését, és a kifinomult, modern köntösbe öltözött 'francia mágikus nacionalizmust', melyben az ország büszke mágikus örökségére, de még keresi szerepét a lassan felhősödő európai égbolt fényei alatt..


Rövid időrendi felvázolás:

Kr.e. 500 - Kr.u. 500: A régióban végrehajtott első varázslatok nyomai ebből a korszaból származnak. Több mágikus vérvonal innen származtatja eredetét.
8 - 9. század: A francia mágikus és mugli államiság kezdete, a verduni szerződést követően.
15 - 17. század: Mágikus reneszánsz és az alkímia felemelkedése.
1683: Code Magique de Versailles - a francia mágusok izolációja a mugliktól az inkvizíciós eljárásokra válaszul.
1789 - 1815 : A forradalmak, A Terror és más konfliktusok hatására átrendeződés a francia mágusközösségben.
19. század: Szembenézés a gyarmati korszak lenyomatával a mágusközösségen belül.
1927: Grindelwald párizsi mészárlása.
1940 - 1944: A Vichy-kormány regnálása, a megosztottság és félelem évei.
1994 - 1998: Látszólagos izoláció és elzárkózás a voldemorti háborúban.
2000 - 2005: A Beauxbatons új aranykora.


Frankofón közösség


A frankofón mágikus közösség egy varázsnyelvű világ mozaikja: nem egyszerű nemzetközi csoport, szemlélet és emlékezet is, amely számtalan, látszólag egymástól távol eső mágikus közösséget foglal magába. Tagjai azok a mágusok, akik a francia nyelvet vagy anyanyelvként, vagy közel aként, örökségként kapják és használják - mindazon országok gyermekei, akiket erős kultúrális szellemiségük köt a francia közösséghez, és mind nyelvhasználatukban, mind mágiagyakorlásukban ide tartozónak érzik, vallják magukat.

Természetesen, mint minden közösségen belül, amelynek számtalan tagja van, itt is megtalálhatóak az ellentétek - bár a gyarmatosítás a muglik tevékenysége volt, következményei olykor jelentkeztek a mágusok között is, még a jóval nyitottabb érdeklődés és amellett is, hogy általánosságban elmondható, hogy nem jellemzi a varázstalanok idegenektől való erős félelme.

A Beauxbatons egységesíti a mágiahasználatot a latin és francia nyelvek használatával, azonban fontos megemlítenünk, hogy nem minden frankofón mágus varázsol mindig ezeken. Franciaországban gyakran az elegancia a mérvadó a varázslatok terén, a frankofón közösségek tagjai olykor sokkal organikusabban gondolnak erre - ezt mutatja máig ápolt hagyományaik között a rítusok, énekek, intuitív bűbájok és átkok öröksége.

A legtöbb frankofón közösség valamilyen gyarmati múlt birtokosa, legyen szó a karibi, Észak- vagy Közép-Afrika csoportjairól, vagy épp a francia tengerentúli megyék mágusairól. A múlt maga nem tűnt el, de átalakult: ezen közösségek emlékeznek, tanítják a maguk különeges hagyományait, néha integrálták, néha pedig elveteték a francia befolyást magukra nézve. A modern francia mágikus társadalom egyre inkább nyitott ezek felé a közösségek felé, bár az átlagos francia mágus nem feltétlenül mélyült el megismerésükben iskolai évei alatt.

Sok frankofón országban a mágia közösségi ügynek számít, nem az egyén magánügye - ezekben a társadalmakban a közös emlékezet máig erősen jelen van. Különösen érvényes ez Haiti, Kongó, Madagaszkár, Martinique, Réunion szellemiségére, ahol a mágia nem tesz különbséget élet és rítus között, hanem egyfajta általános életfelfogás. A francia mágusok számára ez olykor kaotikusnak hat - de azt megértve láthatóvá válik, hogy csupán más szemléletet jelent, nem kevésbé struktúráltságot.

A frankofón mágus identitása mindig kettős szerepben van, főleg francia szemszögből - rokon és idegen is, tagja is a francia varázsvilágnak, de megtartja saját szabályait, történelmét is. Sok francia varázsló mára elismeri, hogy a frankofónia valódi jelentésében nem egy kisebb, kiterjesztett Franciaország rejlik, ezek egyenrangú, különálló, de rokon világok azzal.


Beauxbatons


Az iskoláról készült bővebb leírást a következő postban találod, ebben az ismertetőben annak a társadalomban való helyzetéről, szellemiségéről lesz szó.

A Ministère des Affaires Magiques évszázadok óta patronáló, központi hatalomként tűnik fel közösségeinek élén, erre pedig kiemelt eszközként használta az iskolát is - törekvése mára már nem tartozik azon tabuk közé, melyet nem illendő kritikával illetni. Franciaország tekintélyelvű, de kifinomult patrónus is: a Beauxbatons példa számukra, mely példát szívesen exportálnak más közösségek számára, ha erre igény formálódik bennük. Mára azonban a volt gyarmati közösségek nem mindenhol tekintik magukra nézve kötelezőnek ezt a példát.

Általában azok a máguscsaládok döntenek a gyermekeik francia iskolába iratása mellett, akik szemléletükben inkább a francia utat kívánják járni: számukra lehetőség nyílik felvételt nyerni a Beauxbatonsba, ez azonban nem kötelező.
Az iskola vezetősége sokszor független az aktuális mágiaügyi miniszter elképzeléseitől - mint a frankofón oktatás zászlószhajója, az intézmény szoros összefonódásban fejlődött együtt az ország társadalmával. Ennek részét képezte a muglik gyarmatosító tevékenysége a 17. századtól kezdődően.

Ellentétben mugli megfelelőikkel, a francia mágusokra inkább egyfajta félénk kíváncsiság volt jellemző, mikor az iskola először fogadott diákokat Haitiről, Québecből, Réunionról, később Algériából, majd Indokínából. A kezdeti tartózkodást - melyben inkább helyi mágiagyakorlásként tekintettek ezen közösségek mágiájára - felváltotta a szemlélet, melyben ezt éppúgy a tananyag részének kezdték tekinteni, akár a francia hagyományokat.

Az iskola a 20. század elején átalakította belső struktúráját, hogy a frankofón gyarmati mágia már közösségi tekintetben is képviseltesse magát - ekkor jöttek létre azok a szellemi közösségek, később pedig az ezekből eredő szakkörök, amelyek vendégelőadókkal, saját mentorokkal, szertartásokkal és egy nyílt, de számukra berendezett könyvtárszárnnyal várja a hallgatókat. Ezek közé tartozik a később nemzetközi együttműködéssé avanzsált Pavillon Créole a karibi és óceániai diákok számára, a Maison des Brumes a libanoni és levantei máguscsaládok gyermekeinek - a Pavillon du Nord, a québeci és frandia-kanadai tanulóknak, vagy a Maison de l'Ombre, az észak-afrikai mágusoknak.

Ha jellemezte is valamiféle naivitás az 1994-es Tusa küldöttségét, ennek mára nincs nyoma: A Beauxbatons implicit célja, hogy bemutassa saját és frankofón testvérei közösségét, ellenpólust képezve akár az erős, 19-20. századra jellemző előbb angol, majd amerikai hegemóniával szemben. Ez minden esetben diplomáciai versengést jelent, az iskola ugyanis már észlelt sok más ország intézményeivel egyetemben némi aggasztó légkört az óceán túlsó feléről..

A Beauxbatons elkötelezett abban a tekintetben, hogy hangúlyozza: a francia mágia nem csupán Versailles és Provence - hanem Haiti, Dakar, Libanon, Québec közössége is. Bár az országot nem terheli közvetlenül felelősség a voldemorti háború eseményei okán - főleg, mert nem is kérték fel őket nyíltan támogatásra - mégis érezhető egy erős bizonyítási vágy, valamint arra való törekvés, hogy bármi áron is, de a nemzetközi összefogás erejével megelőzzék az újabb tragédiát.

Az iskola diplomáciai lehetőségei a Tusával kibővülnek - amely remek alkalmat ad arra, hogy megváltoztassák a róluk alkalomadtán kialakult képet a hosszú izolációt követően. A társadalom kiemelt céljai közé tartozik bemutatni azt egységes, erős, sokszínű közösségének minden mágikus és lenyügöző színében, ízében, dallamában: ennek részét képei a Beauxbatons nemes hagyománygyakorlása, és a frankofón közösségek különleges mágiája is. Egyszerűségében úgy jellemezhető, mint egy, a kifinomultság, de nyitottság, szépség, de tudás, hagyomány, de reform szellemi örököse, letéteményese.

Mint egy új korszak szikrája.


Mágia


A mágia, mint kultúra - így foglalható össze a legegyszerűbben a francia szemlélet a mágiát illetően. A francia mágusok nem tekintenek mágiahasználatukra kizárólag a praktikusság vagy harcászat szemüvegén át, az ugyanis az évszázadok során kultúrális, esztétikai és művészeti kifejezőeszköz is lett számukra. Eredendően hordozza magán a 'rituális' jelzőt, melynek szépsége a formán, hagyományon keresztül velünk élő második öntudatunk.

A formális, hagyományos varázslás Franciaországban sok, ha nem a legtöbb mágiaág jellemzője: sok helyen találhatunk máig szinte szertartásos, kifinomult mozdulatokkal végrehajtott bűbájokat, dallamos varázsigéket, hangsúlyos a tisztán artikulált varázsnyelv, valamint ennek oktatása egészen gyermekkortól kezdve. Sokszor tartják a skandináv és angol varázshasználatot 'nyersnek', amennyiben az inkább a gyakorlatias használatot jelöli.

Jellegzetes mágiaágai közé tartozik a bűbájtan: nem véletlen, hogy számtalan művészeti ágban találhatunk francia vagy frankofón mágusokat, akik a szépség, harmónia, egyediség megszemélyesítésére törekszenek. A 'magas bűbáj' iskolája élénken él ma is - legendás divatházak, esztétikus párbajok, képzőművészet, gasztronómia, színházművészet szempontjából is. Ez képezi kultúrális diplomáciájuk sarokkövét is.

Az országban máig élénk az alkimisták öröksége - több híres francia alkimistát találunk nemcsak a történelemkönyvek lapjain, de akár Párizs, Nizza utcáin. A terület mindenkori úttörőjének számító Nicolas Flamel után követői kiszélesítették mindazok ismereteinket is, melyek a transzmutáció filozófiáját, különleges főzési eljárásokat adták a mágusvilágnak. Hasonló részleteséggel művelték a francia mágusok a pálcakészítés művészetét is, szemléletükben ragaszkodva ezek ékszerként, második énként való nézpontjához.

A pálca a francia köztudat számára az én tárgyi jellege, státuszszimbólum - ahogy a frankofón közösségek számára is saját tradícióik. Ilyen például a haiti 'árnyak beszéde', a vaodou rendszere, mely inkább életgyakorlat, mint varázslat. Hasonlóan fontos közössége számára a belga íráscentrikus mágiagyakorlás annak elvont szimbólumaival, vagy a kameruni frankofón közösségnek a klánok közötti természeti és szellemi örökség.


Pálcák


Franciaországban - és a frankofón mágikus közösségekben a pálcakészítés nem egyszerűen mesterség vagy hagyomány: kultúrális önazonosság, egyfajta filozófia és olykor mágiapolitikai szempontok is alakítják. Elég rögtön arra gondolnunk, hogy a pálcahasználat nem kezdetektől fogva jellemző minden mágusra, vagy hogy vannak olyan csoportok, amelyek máig preferálják, ha nem ezt a részben angolszász, és számukra részben asszimiláló elgondolást kell alkalmazniuk.

A Beauxbatonsban a pálca használata kötelező, a tanulók nem kérhetnek felmentést ezalól. Általánosan elmondható, hogy az európai hagyományokhoz képest (amelyek alatt leginkább az angolszász nézőpont érthető) mind a francia, mind a frankofón pálcák nemcsak az eszköz funkcionalitását szem előtt tartva készülnek - a hangsúly emelett a pálca esztétikáján, származásán és egyéniségén is nyugszik.

A francia pálcakészítő műhelyek évszázadok óta működnek, nevük mára egybeforrt a tradícióval. A legismertebbek közülük a Loire-vögyében, Korzikán és Provence-ben találhatóak, de márkaboltokat találunk Párizsban és más nagyvárosokban is. Az egykori francia gyarmatbirodalom mágikus öröksége különféle pálcakészítést hívott életre: sok frankofón közösség összehangolta ezeket a saját természeti, valamint mágikus világképével.

Erre találunk példát Haitin - ahol a pálcákat a szellemekkel való egyeztetés után készítik, nevet kapnak, és egy álomban ismerik meg egymást leendő mágusukkal. Jellemző fák például a majomkenyérfa, mahagóni, guava, magjaik pedig a helyi fauna részéből vétetnek. Egy másik példa lehet a maghrebi hagyomány, az észak-afrikai francia nyelvű mágusok útja a pálcakészítésben - és ahol a mágikus és vallási örökségek azonosak. A pálcák itt áttört mintázatúak, arabeszk vagy berber motívumokkal.

Ha a hagyományos francia pálcakészítést szemléljük, ott gyakran megjelenik egyfajta szobrászati, művészeti szempont is azok faragásában - mintha készítőjük műalkotást hozna létre. A markolatok gyakran gazdagon faragottak, intarziás, vagy olykor épp organikus formában. Maga az anyaghasználat is szimbolikus - a fának és a magnak összhangban kell lennie egymással eszerint az iskola szerint. Példa erre, ha a két anyagnak 'története van egymással' - mint a rózsafa és a ritka vélahajszál esetében, vagy a egyszarvú és a hárs esetében.

A klasszikus francia pálcakészítők (pl. a híres-hírhedt Maison Duvrard, vagy a modernebb Les Fils de Cédras, esetleg az egyedi Acajor) még az elmúlt századig szabályozni igyekeztek az országon belüli pálcakészítés jogi kereteit, lehetőségeit, félve a konkurenciától. Mára azonban számtalan frankofón pálcakészítő művei megtalálhatóak a szaküzletekben, nagyvárosokban.



Társadalom


Ha a mágia-szociológusokat kérdeznénk, a válasz bizonyára önkritikus volna. A francia mágikus társadalom, míg a vértisztasági háború és egyéb konfliktusok zajlottak, porceláncsészéjébe pillantott, ott pedig egy összetett, elegáns status quo-t látott. És némi félelmet a jövővel és a választott izolációval kapcsolatban.

A társadalom struktúráját hierarchikus, de kifelé határozottan meritokratikusnak látszó rendszer tartja a helyén: jellemzően élénk benne a régi nagyság iránti vágy, amely kiegészül újabb hangokkal. A származás, az elérhető oktatás minősége és a kultúrális tőke most is meghatározóak, habár jóval kevésbé, mint például az Egyesült Királyságot illetően.

Rétegei között megtalálhatjuk az aranyvérűek közösségét, akik hivatalosan nem rendelkeznek már semmilyen kiváltsággal, befolyásukat azonban megőrizték. Tagjaik általában a diplomácia, politikai élet, mágikus kultúra és más, befolyásos területek kiemelt tagjai. Udvariasan elitisták.
A 'régi középosztálynak' is nevezhető, lényegében félvér többség ma is őrzi számbeli fölényét. Ahogy sok más társadalomban is, itt is ők alkotják lényegében a társadalom 'alapját'. Mellettük már erősen képviselteti magát az 'új középosztály' és a volt gyarmatokról, esetleg a frankofón közösségekből érkező mágusok csoportja: egyre nagyobb számban érkeznek az országba, céljaik pedig változatosak. Az ambíció és tehetség azonban közös.
A rejtettebb rétegek közé tartoznak a vándorok, vagy épp a társadalomba beilleszkedni nehezebben tudó mugliszármazású mágusok. Természetesen hivatalosan semmilyen megkülönböztetés sem éri őket - kivéve a bürokráciát, de ahogy mondani szokták, az egyformán sújt mindenkit.

A mágikus gazdaságot tekintve Franciaország jobban szabályozott, kisebb területen mozog, mint mugli megfelelője - azonban erre is jellemző a hierarchikusság. Most is meghatározóak az olykor teljes szektort monopóliumként kezelő, gazdag és régi családok képviselői, ennek hagyománya mára szinte elmozdíthatatlannak tűnik. Ilyen vállalkozások többek között a pálcakészítők, mágikus könyvkiadók, de néhány bájital-alapanyagot termelő család üzlete is.
A francia Mágiaügyi Minisztérium fontos szereplője a kereskelemnek, amely fellépni igyekszik a veszélyes lények, tiltott varázstárgyak - és persze a növekvő aggodalom kapcsán is. A munkanélküliség alacsonynak mondható, de ebben is meghatározó, hogy az előrelépés olykor inkább családnév, mint tehetség alapján történik az igazán magas pozíciók felé.

Franciaország mágikus politikai hatalma nem egy az egyben megfeleltethető a francia mugli rendszernek - ez előbbit egy Végrehajtói Tanács vezeti, formailag pedig demokratikus (tehát szavazások is előfordulnak). Mind ebben, mind a Minisztériumban gyakran találunk aranyvérű mágusokat, régi Beauxbatons-szövetségben állókat. Jellemző a szalonpolitika, melyben a legtöbb hivatalos döntés nem a tárgyalóasztalok mellett születik, hanem baráti társaságokban, kultúrális eseményeken.

A francia mágikus diplomácia a különutasság diplomáciája - miután nem vettek részt aktívan a vértisztasági háborúban az Egyesült Királyságban, politikai céljuk akkor és most is a függetlenségük megtartása, eközben pedig az európai viszonyok finom befolyásolása. Inkább kultúrális a beavatkozás részükről, míg a nyílt konfliktust el akarják kerülni -épp ezért döntöttek az OMEN megalapítása mellett is többedmagukkal.

 27 
 Dátum: 2025. 06. 15. - 19:04:56 
Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Mrs. Norris
      Ilvermony Boszorkány- és Varázslóképző Akadémia





      Alapok

      Az Ilvermornyt 1627-ben alapította Isolt Sayre, egy ír származású, Mardekár-vérvonalú boszorka, valamint magnix férje, James Steward. A páros Massachusetts vadonában, a Mount Greylock hegyén építette fel új otthonát, ahol később megnyitották az iskolát is, két nevelt fiuk, Chadwick és Webster Boot kérésére a Roxfortról hallott legendákat véve alapul.

      Az iskola alapításában fontos szerepet játszottak az amerikai őslakos varázshasználók is, akik tudásukat megosztva hozzájárultak a tanterv formálásához. A bentlakásos iskola kezdetben egyetlen szobából állt, majd az évszázadok során kastéllyá nőtte ki magát. A gránit kastély és birtoka mára több száz bűbájjal elrejtett, mágikus komplexummá vált, amely mind az ötven államból fogadja diákjait.

      Az Ilvermorny kizárólag az Egyesült Államokban született gyermekeket fogad be, akik a megfelelő kor elérésekor baglyok által kézbesített levélben kapnak értesítést felvételükről. Bár minden amerikai mágus jogosult, a spanyol ajkú tanulók gyakrabban választják a dél-amerikai Castelobruxo iskolát.

      Szeptember első szombatján 50 darab, pukwudgiek által vezetett mágikus sárga iskolabusz szedi össze a diákokat minden államból. A buszok kívülről magnix járműnek tűnnek, belül azonban tértágítottak. A Hawaii-ról érkezők busza például képes átgurulni az óceánfenéken is. A megérkezés után a diákok részt vesznek a beosztási ceremónián, ahol az iskola négy házának egyike „választja ki” őket.

      Szokások

      Az Ilvermornyban az év során számos hagyományos ünnepet és közösségi eseményt tartanak, mint a Homecoming, Halloween vagy a Salemi Emlékünnep, amelyek mélyen gyökereznek az amerikai mágikus kultúrában.

      Bár az iskola hivatalosan és nagyon kötelezően rendelkezik teljes egyenruha készlettel, az évek folyamán sokkal több teret biztosított a tanulók önkifejezése előtt, mint más intézmények. A legszigorúbban viselendő darabok az iskola hivatalos kitűzője, amely annak címerét ábrázolja, valamint a diák saját házának kitűzője.

      Az előírt ruházat mindenkori színei az iskola hivatalos színei is: navy kék és bíbor, a diákok kötelesek ilyen árnyalatú, az iskolai oktatás szellemiségének megfelelő, nem túl rövid ruhadarabokat viselni - de ezen kívül lehetőségük van személyiségük, kultúrájuk, kreativitásuk kifejezésére. Sokan választják a különböző anyagokból összerakott megjelenést, mások különleges kiegészítőkkel érvényesülnek - a saját cipők, harisnyák, zoknik, kendők, hajbavalók, táskák, ékszerek, testékszerek mind engedélyezettek, amíg nem akadályozzák alkalomadtán az órai feladatok végrehajtását.

      Az iskolai csapatok tagjai számára elérhető a házuk színeiben és motívumával ellátott, klasszikus 'focis kabát', míg a cheerleaderek viselhetik a tevékenységükhöz kapcsolódó egyenruhát. Amennyiben az adott diák nem érzi magában a kreativitást, a lehetőség mindig adott az iskolai, évszakonként változó merchandise beszerzésére, amelyben a puckwudgiek a főépületben található ajándékboltban több, mint lelkesen segítenek.



      Oktatás

      A tanítás reggel 8 órakor kezdődik, az órák 60 percesek, 10 perces szünetekkel. Az ebéd 11:30–13:00 között van, átlagosan 6–7 tanóra naponta.

      A Roxforthoz hasonlóan a diákok 5. év végén teszik le az R.B.F.- és 7. év végén a R.A.V.A.Sz.-szintű vizsgákat.

      Kötelező tantárgyak

      Az alap hét tantárgyat az Ilvermorny diákjai egészen negyedévig azonos szinten tanulják, amikor is mind a hét tárgyból R.B.F. vizsgákat kell tenniük. Ötödév szeptemberében kiválaszthatják, hogy mely tárgyakat kívánják folytatni R.A.V.A.Sz. szinten, a többit ellenben hetedik tanévük végéig folytatniuk kell alapként.

      • Transzfiguráció: Az átváltoztatás művészete. Ezen az órán megtanulhatják a diákok hogyan kell egérből gyufásdobozt készíteni vagy hogy hogyan változtassák meg orruk vonalát pár pálcaintéssel.

      • Defenzív Mágia: A védekezés és elkerülés elsajátítása elkerülhetetlen egy mágus életében. Eme tantárgy keretei között a diákok megtanulhatják hogyan védjék meg magukat a sötét erőkkel szemben.

      • Herbeológia: A mágusvilágban fellelhető számtalan gyógynövényfaj ismereteinek összegzése. Az üvegházakban való munkák során a diákság megismerkedhet a az egyes fajtákkal, azok képességeivel, gondozásával és felhasználásuk módjával.

      • Főzettan: Főzetek és bájitalok tudománya, mely megtanítja elcsábítani a szívet, becsapni az elmét és dugó alá rejteni a halált. Millió és egy különböző komponens ismerete és egymásra való reagálásuk művészete ez.

      • Bűbájtan: Idézések, bűvölések és a fizika törvényeinek felülírása a bűbájok alapjai, melyek a mindennapi varázslás szerves részei. Mindezek mellett a tanulók felsőbb években elsajátíthatják a bonyolultabb bűvölések összetett tananyagát is, úgy, mint a tértágítás vagy híres Proteus-bűbáj.

      • Mágiatörténet: Világunk történelme egészen az egyiptomi mágusoktól az újkori boszorkányüldözéseken át a brit vértisztasági polgárháborúig.

      • Számmisztika: Elképzelhetetlennek tűnő képletek és természeti törvények összegzése a számmisztika, mely segíti a pontosabb és esszenciálisabb mágikustevékenységeket.





      Fakultatív tantárgyak:

      Harmadévtől minden diák további hét fakultatív tárggyal bővítheti mágikus ismereteit, melyekből negyedik évben R.B.F. vizsgát is tehet és azután is folytathatja R.A.V.A.Sz. szinten. Minden Ilvermorny tanulónak kötelessége legalább kettő fakultációt választania, de R.B.F. és R.A.V.A.Sz. vizsgát nem kötelező tennie a választott tárgyakból.

      • Sport: Mi a különbség a kviddics és a quodpot között? Miért is szeretik a magnixek az amerikai futballt és mi értelme van egy labdát kosarakba dobni, ha nem is repülünk?

      • Bestiatan: Jó dolog lejárni délutánonként a Bestiátriumba, de miket is találunk ott? Besitatanon megtanulhatják a diákok milyen mágikus lények élnek köztünk és azoknak milyen az életmódja, hogyan gondozzuk őket vagy éppen milyen gyorsan meneküljünk, ha szembe találkozunk eggyel.

      • Futurisztika: Kristálygömbök, tarot kártyák, csirkecsontok és teazacc. Minden, ami elárulhatja a jövőt és segít tisztábban látni a jelen homályában. Ha nem is nyílik ki harmadik szemed a kurzuson, megtanulhatod, hogyan fejtheted meg a bonyolultabb álmokat és jóslatokat.

      • Asztronómia: A csillagászat tudománya, mely elárulja az univerzum mozgása milyen hatással van mindennapjainkra és milyen különleges erők működnek a kozmoszban.

      • Pálcaszakértelem: Pontosan milyen is a megfelelő pálcamag? Melyik a legjobb fa? Mégis mit árul el jellemünkről pálcánk rugalmassága?

      • Artológia: A világnál melyben élünk csak az lehet gyönyörűbb, amit mi magunk alkotunk! Élő festmények és fényképek, megbűvölt szobrok és saját magukon játszó hangszerek.

      • Háztartásmágia: Minden valamirevaló boszorkánynak tudnia kell, hogy hogyan csináljon egy pálcaintéssel almáslepényt, kössenek sálat a kötőtűk vagy tisztuljanak ki azonnal férje öltönyei. Persze a varázslók is tudhatják, hogy az edények nem mossák el magukat – csak a megfelelő bűbájra!




      Tálentumok:

      Az Ilvermorny oktatási rendszerének legkülönlegesebb része a Tálentum képzés, amely az utolsó három évben (5–7. évfolyam) határozza meg a tanulók egyéni fejlődési irányát. A diákok a negyedik év végén választanak maguknak egy Tálentumot, vagyis olyan mágikus szakosodási területet, amelyre a következő években fokozott figyelmet fordítanak.

      Választható Tálentumok:

      • Animágia: Ha már mesterévé váltál a transzfigurációnak, ezen a Tálentumon alkalmad nyílik elsajátítani annak legnemesebb fokát: önmagad teljes átformálását.

      • Pénzmágia: A Tálentum órákon megismerhetik a gemmini-bűbáj működését, az érték- másolás és teremtés művészetét, valamint a nyereségmágia erejét. Magabiztos számmisztikai tudást igényel.

      • Amneziatika: A Tálentumot elvégző diákok biztos pálcával törölnek, módosítanak és adnak emlékeket áldozataiknak. Kiemelkedő bűbájtani tudással lehet megkezdeni a tanulását.

      • Alkímia: A teremtés kifinomult és bonyolult művészetét ismerhetik meg ezen a Tálentumon a főzettan mesterei. Megtudhatják hogyan kell anyagot vagy akár életet teremteni, és titkainkra örök pecsétet tenni.

      • Rituális mágia: A voodoo sötét művészetétől kezdve a totemek erején át a druidák szokásáig mindent megtanulhatnak. A Tálentum remek mágiatörténeti tudást igényel.

      • Mediatika: A tehetségesebb herbeológusok közkedvelt Tálentuma a gyógyítás tudománya. Hagyományosan a mediatika tálentumos tanulók látják el többek között az iskola sérült diákjait is tanáruk segítségével.

      • Fekete Mágia: Azon tanulók, akik elsajátították a defenzív mágia fortélyait ezen Tálentum-kurzuson megismerkedhetnek a legfeketébb mágiákkal.




      Az Ilvermorny házai






      Beosztás

      Az Ilvermornyba érkező új diákokat a főbejáratnál fogadják, ahol a beosztási ceremónia veszi kezdetét. Egy kör alakú csarnokban a négy házat képviselő faragvány (Szarvas Kígyó, Wampus, Viharmadár, Pukwudgie) dönt arról, ki melyik házba kerüljön. A kiválasztás különleges módon történik: a tanulók a terem közepén elhelyezett Gordiuszi Csomóra állnak, majd a szobrok varázslatos jelzéssel reagálnak. A Szarvas Kígyó kristálya felvillan, a Wampus felmordul, a Viharmadár szárnyat csap, míg a Pukwudgie nyílvesszőt lő a levegőbe. Ha több ház is választja a diákot, ő dönthet, hová szeretne tartozni.

      A beosztási ceremónia nem az egyetlen jelentős különbség a Roxfort és az Ilvermorny között (bár az iskolák sok szempontból hasonlítanak egymásra). Miután ugyanis a diákokat beosztották a házakba, A Pálcák Termébe vezetik őket, ahol kiválasztják maguknak a pálcájukat (vagyis éppen a pálca választja ki őket). Az ország pálcakészítői éves szinten küldenek több száz pálcát az iskolába állami megrendelés keretein belül, biztosítva az ellátást az iskola alapítása óta.

      Horned Serpent

      A Horned Serpent ház a mágikus intuíció, szellemi éleslátás és mély belső összpontosítás központja. Ide azok kerülnek, akik nemcsak a tudományos tudásra, hanem a mágia észlelésének magasabb szintjeire törekednek – gyakran különleges érzékenységgel rendelkeznek az ősvarázslatokra és a rituális mágiára. Nem ritkák a jövőbelátók, nyomozók és mágikus filozófusok sem köztük.

      Erősségek: intuitív gondolkodás, belső fókusz, mágikus érzékenység

      Gyengeségek: túlzott elmélyülés, elitizmusra és misztifikációra való hajlam, nehezen kapcsolódnak másokhoz

      Wampus

      Ez a ház azokat a diákokat választja, akik fizikailag és szellemileg is harcos típusok. Kitartóak, versenyszelleműek, sokan lesznek közülük kviddicsjátékosok vagy aurorok. A ház értékeli az akaraterőt és a bátorságot, ugyanakkor a lobbanékonyság gyakori velejárója a tagok természetének.

      Erősségek: elszántság, fizikai rátermettség, csapatszellem

      Gyengeségek: makacsság, agresszióra való hajlam, kompetitív személyiség

      Thunderbird

      A felfedezők, kalandorok és művészek otthona. A Thunderbird-házba tartozók rendkívül kíváncsiak, nyitott gondolkodásúak és hajlamosak az érzelmek által vezérelt döntésekre. Sokan közülük későn érő, mégis nagy hatású mágusokká válnak, gyakran egyéni utakat járva, saját vállalkozásokkal vagy művészi pályákon.

      Erősségek: kíváncsiság, érzelmi mélység, szabadságszeretet

      Gyengeségek: figyelmetlenség, kötöttségek kerülése, impulzivitás

      Pukwudgie

      A Pukwudgie ház tagjai nem csupán empatikusak – ők azok, akik mesterei az emberi kapcsolatok láthatatlan fonalainak. A ház különösen vonzza azokat, akik képesek másokat motiválni, közösségeket szervezni vagy éppenséggel a gyógyító mágia új területeit kutatni. Nem ritkán kerülnek közülük ki diplomaták, mágikus szociológusok vagy karizmatikus vezetők.

      Erősségek: karizmatikus befolyás, empátiaalapú döntéshozatal, közösségépítés

      Gyengeségek: túlzott érzékenység, hajlam a befolyásolásra, határkeveredés mások problémáival

       28 
       Dátum: 2025. 06. 15. - 19:01:34 
      Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Mrs. Norris




        Az Amerikai Egyesült Államok
        mágikus világa



        Történelem


        Az Egyesült Államok mágikus társadalmának története a telepesek előtti időkre nyúlik vissza. Őslakos amerikai varázslók már évezredek óta alkalmaztak fejlett mágiát, amely szoros kapcsolatban állt az állatvilággal és a szellemi vezetőkkel. Ezek a gyógyítók és rituális varázslók olyan mély tudást birtokoltak, amelyet még ma is tisztelettel tanulmányoznak az Ilvermorny falai közt.

        A 17. században érkező európai telepesek varázslói gyakran ütköztek az őslakos praktikákkal. A „mágia megszelídítésére" törekvő nyugati szemlélet nehezen fért meg a természeti, intuitív módszerekkel, ami korai konfliktusokhoz vezetett.

        A 17. század végén és a 18. század elején egyre több nyugati, modern mágus tűnt fel a kolonizált területeken, a magnixok jelenlétüket egyre inkább veszélyként kezelték. Megjelentek a vadászok, olyan magnix egyének vagy csoportok, akik tudatosan űzték és likvidálták a varázslókat. Idővel mágusok is csatlakoztak a vadászokhoz, hogy saját sorstársaik kárára gazdagodjanak meg és szerezzenek hírnevet. A salemi boszorkányüldözések (1692) kiemelkedő pontja volt ennek az időszaknak. Az áldozatok között valódi mágiahasználók is voltak, mártírhaláluk a mai napig nagy tiszteletben van tartva az amerikai varázsvilágban.

        1693-ban válaszul a salemi eseményekre megalapították az Amerikai Egyesült Államok Mágikus Kongresszusát (MACUSA). Az első elnök, Josiah Jackson, tizenkét főaurorral kezdte meg a munkát. A MACUSA alapvetően a brit Mágiaügyi Minisztérium korai elődjét vette mintául, azzal a céllal, hogy képviseljen minden varázserővel bíró közösséget Észak-Amerika-szerte. Minden állam delegáltakat (szenátorokat) küld, akik a Kongresszusban dolgoznak.

        A MACUSA nem oszlik képviselőházra, hanem egységes szervezetként működik. Székhelye többször költözött: Virginia, Baltimore és Washington után végül 1892-ben, egy sasquatch-lázadást követően New York City belvárosába került, ahol jelenleg is a Woolworth Buildingben található. Az épület színei – arany, smaragd, gesztenyebarna és fekete – a hatalom és stabilitás szimbólumai.

        1790-ben Emily Rappaport elnöksége alatt megszületett a Rappaport-törvény, amely radikálisan elszigetelte a mágusokat a magnix (nem varázsló) lakosságtól. A törvény a közös házasságtól kezdve a baráti kapcsolatokig mindenfajta interakciót betiltott.

        A 19. és 20. században a MACUSA hatásköre növekedett, szervezeti felépítése pedig komplexszé vált. A legnagyobb egysége a Varázsbűn-üldözési Főosztály, amely a belbiztonságért felel, és szorosan együttműködik a Külföldi Mágikus Kapcsolatok Hivatalával, mely utóbbi kulcsszerepet játszik a nemzetközi egyeztetésekben, különösen az Egyesült Királysággal folytatott kapcsolatokban.

        2002-ben Samuel G. Quahog lett a MACUSA elnöke. Nehéz és bizonytalan időszakban vette át az irányítást, amikor a brit Vértisztasági Háború eszméi átterjedésével kellett szembenéznie. Az amerikai mágusvilág éber figyelemmel kíséri az eseményeket, hiszen több körözött brit sötét varázsló is menedékre lelt az Újvilágban. Egy befolyásos, amerikai-brit család - Yaxley - egyre több hatalmat szerez magának és eszméikkel sorra környékezik meg a déli és közép-nyugati államok mágusait is szenátorait.

        2003-ben Bostonban rituális nyomokra bukkantak, melyek stílusa erősen emlékeztetett a brit Halálfalók módszereire. A jelenlegi nyomozati anyagok szerint, a "sötét jegy" néven ismert fekete-mágiával átitatott tetoválást készíthették el a helyszínen. Az eset óta a MACUSA fokozott készültségben működik. Egyre több mágus aggódik amiatt, hogy az amerikai társadalomban is megerősödnek a véralapú felsőbbrendűségi eszmék.

        Rövid időrendi felvázolás:

        <1692–93: Salem boszorkányüldözések – európai telepesek elleni varázslóüldözések.
        1693: MACUSA megalakulása, Aurorok felállítása.
        1760–1892: Székhely-változások (Virginia → Baltimore → Washington → New York).
        1790: Rappaport-törvény – szigorú mágikus izoláció.
        1920-es évek: MACUSA megerősödése, Auror- és titkos osztályok.
        1965: Rappaport-törvény eltörlődik.
        2003: A bostoni eset

        Társadalom


        Az amerikai mágustársadalom történelmi okokból a világ egyik legmegosztottabb mágusközössége. A Rappaport-törvény évszázadokra éket vert a mágusok és a magnixek közé, ugyanakkor a tilalmak feloldása után sem múlt el nyomtalanul a bizalmatlanság. A közösségben ma is éles viták zajlanak a teljes integráció, a hagyományőrzés, illetve a magnix technológiával való együttműködés kérdéséről. Egyes családok büszkén vallják, hogy csak varázslóvérrel házasodnak, mások viszont bátran vegyülnek a nem mágikus társadalommal. Ez a sokszínűség gyakran feszültségek forrása, különösen a nagyobb városokban élő mágusok és a hagyományos vidéki közösségek között.

        A MACUSA mind az ötven államban fenntart egy-egy kirendeltséget. Ezek legtöbbször egy WizBurger nevű mágikus gyorsétterem alagsorában működnek. A WizBurger éttermek önmagukban rejtettek: a helyszíneket csak varázshasználók képesek meglátni és belépni, a magnixek számára egyszerűen nem léteznek vagy romos, elhagyatott épületnek tűnnek. Bár az országos jelentőségű osztályok és irányítás New York belvárosában, a Woolworth Buildingben összpontosulnak, az állami kirendeltségek is rendelkeznek saját adminisztratív és auror állománnyal, akik az adott régió mágikus rendjéért felelnek.

        A WizBurger önmagában is kulturális jelenséggé nőtte ki magát. Sárkányhúsos és mandragóra-alapú hamburgereik, valamint a jellegzetes tökös-kóla (ami enyhén habzó és fahéjas utóízzel bír) az amerikai mágusélet ikonikus ízei. Az Ilvermorny diákjai is minden hónap első hétfőjén örülhetnek egy WizBurger-napnak az iskolai menzán, amit nagy lelkesedés övez.

        Az amerikai mágusok öltözködésére jelentősen hatott a történelem. A Rappaport-törvény miatt a varázslóknak évtizedekig nyomatékosan rejtőzködniük kellett de a magnixek világa egyre inkább növekedett köröttük. Így a hagyományos mágusviselet – mint a süveg és a hosszú talár – kikopott a mindennapokból. Mára ezek szinte kizárólag az olyan ünnepi eseményeken jelennek meg, mint a Salem Emléknap vagy a Homecoming.

        A mágusok és magnixek világának fokozatos közeledése a technológiára is hatással volt. A kétezres évek elején megjelentek az első mágikus televíziós csatornák, amelyek a mágustársadalom új korszakát jelentették. A MAGIC News objektívnek mondott híradásaival, a SirenTV zenés és ifjúsági műsoraival, illetve a Channel-Amorthentia szórakoztató programjaival (mint például a Szex és Salem, Két pasi meg egy Pukwudgie vagy a kultikus Jóboszorkák) mára elválaszthatatlan részévé váltak az amerikai máguscivilizációnak.

        A mágia és modernitás különös egyvelege formálja ma az Egyesült Államok varázslótársadalmát: egy olyan kultúrát, amely egyszerre törekszik a hagyományok megőrzésére és az újítások befogadására.

            Észak-Amerika mágikus florája és faunája


            Mágikus lények

            Észak-Amerika hatalmas és változatos területe olyan mágikus lények otthona, amelyek sehol máshol nem fordulnak elő. Ezek a teremtmények nemcsak a természet részei, hanem számos mágikus kultúra és hagyomány szerves elemei is.

            • Horned Serpent/ Szarvas Kígyó – Hosszú, pikkelyes, szarvval rendelkező vízi kígyó, amely különösen az amerikai őslakos varázshagyományokban játszik központi szerepet. Képes telepatikusan kommunikálni, nagy tiszteletben tartott lény.

            • Wampus Macska – Hatlábú, párducszerű lény, mely az elme befolyásolására képes - retteget élőlény, a tökéletes vadász.

            • Thunderbird – Hatalmas, Arizonában élő madár, mely szárnycsapásaival képes viharokat kelteni.

            • Snallygaster – Félig madár, félig hüllő lény, borotvaéles csőrével és félelmetes sikolyával rettegésben tartja az Appalache-hegység vidékét.

            • Pukwudgie – Koboldszerű, alacsony és intelligens lény. Hátát sündisznószerű tüskék fedik. A legnagyobb pukwudgie kolónia az Ilvermornyban él és ők alkotják az iskola személyzetét - takarítók, könyvtárosok, konyhások és buszsofőrök többek között.

            • Sasquatch/Nagyláb – A vadon védelmezője, hatalmas erejű, rejtőzködő teremtmény, amely a pacifikus erdők mélyén él. Intelligens faj, amely képes átjárni a különböző dimenziók között.

            • Hidebehind – Árnyékok közt mozgó, láthatatlan ragadozó, amely csak akkor támad, ha senki sem figyel.

            • Rougarou – Vérfarkasszerű lény Louisiana mocsaraiból, gyakran társítják sötét mágiához.

            • Chupacabra – Kecskevért szívó, apró, hüllőszerű lény, amely főként a déli államokban és Mexikó határvidékén bukkan fel.

            • Wendigo – Északi, fagyos vidékeken élő, emberevő szörnyeteg, amely a sötét mágia jelképévé vált.

            • Jersey-i Ördög – Szárnyas, patás, emberszerű démon, amely New Jersey vad vidékein jelenik meg időről időre.

            • Loveland Béka – Ohio folyóparti régióiban fellelhető hatalmas békalény.

            • Ozarki Sűvítő – Sötét bundájú, izzó szemű bestia, amely Arkansas és Missouri erdeiben üvölt szívfacsaró hangon.

            • White River-i Szörnyeteg – Óriási vízi lény, pikkelyes hátával és hatalmas uszonyaival és tüskékkel, a White River mitikus lénye.




            Mágikus növények

            Az amerikai kontinens növényvilága különösen gazdag a mágikus tulajdonságokkal rendelkező fajokban, melyek sok esetben gyógyító vagy épp veszélyes hatásukról híresek.

            • Angyal Trombita – Hallucinogén virág, melyet jóslásra használnak.

            • Virginiai Tüsszentőfű – Tüsszentést kiváltó virág, gyakran használt védőfőzetekben.

            • Irrwurz – Német eredetű növényfaj, amely képes megzavarni az irányérzéket. Az amerikai alfaj különösen hatékony rejtőbűbájok esetén.

            • Viharmoha – Csak viharfelhők idején világító zuzmófajta, mely érzékeny a mágikus kisülésekre. Kiváló mágikus mérőeszközök készíthetők belőle.

            • Szellemszirom – Ez az éjfekete szirmú virág éjfélkor nyílik és illata rövid ideig fogságba ejti a szellemeket. Ritka és nehezen szaporítható.

            • Rézinda – Rézszínű kúszónövény, amely mágikus fémet tartalmaz és erősen vezető tulajdonságú. Gyakran használják mágikus szerkezetek élő részeként.




            Varázspálcamagok

            Az amerikai pálcakészítők különösen büszkék egyedi maghasználatukra, amely gyakran őshonos lényekből származik. E magok különleges viselkedéssel ruházzák fel a pálcákat, és egyedülálló kapcsolatot alakítanak ki tulajdonosukkal.


            • Viharmadár faroktolla – Erőteljes, ám nehéz kiismerni és megfelelően használni. Kifejezetten jól működik animágusok és a transzfigurációban jártasak kezében.

            • Wampus szőre – Viszonylag könnyűszerrel hozzá lehet jutni, így Amerikában elég gyakori a használata. Erős és megbízható pálca, főleg átkok és ártások terén.

            • White River-i szörny tüskéje – Győnyőrű és kifinomult bűbájok végrehajtására alkalmas.

            • Szarvas Kigyó szarvmorzsája – Kivételesen erőteljes, érzékeny a párszaszájúakra. Remekel a védőmágiák terén.

            • Rougarou szőre – A pletykák szerint különösen fogékony a fekete mágiára, noha számos, a sötét varázslatoktól távol álló boszorkány és varázsló is használja.

            • Snallygaster-szívrost – Erőteljes, instabil mag, különösen hatékony az ősi varázslatoknál.

             29 
             Dátum: 2025. 06. 15. - 17:28:59 
            Indította Heranoush Fletcher - Utolsó üzenet: írta Sienna Scrimgeour
            With wind and gold
            2005.04.08. Péntek


              Bólintok a lány válaszára- a neve alapján sejtettem, hogy nem teljesen angol, és hallom is, hogy enyhe akcentusa van, amit nem tudok beazonosítani. Talán görög, a neve egy görög istennőjéből származik, mely esetben a seprű márka, melyet ajánlok neki, biztosan ismerős lesz neki. Persze, nem kérdezek rá- nem gondolom, hogy fontos, és mielőtt szorosabban kapcsolódtam a mugli világhoz a nevelőapámon és az öcsémen keresztül, nem is tudtam róla, hogy a muglikat ez a típusú származás zavarja. Mindig természetesnek tűnt, hogy minden kultúrából jönnek boszorkányok és varázslók, és amíg anyám elvitt párbaj versenyekre, rendkívül sokféle embert láttam.

             Szívesen beszélek a seprűkről, de nem szeretnék ráerőltetni a lányra semmit. Tudom, hogy sokan nincsenek oda a külföldi seprűkért (hasonlóan a pálcákhoz, sokan meg vannak győződve róla, hogy ami nem itthon készült, az eleve selejt), és én is kaptam már megjegyzést a spanyol gyártmány miatt, amit negyedév eleje óta használok. Azért meglepődöm, amikor a Tűzvillámot említi- még ha nem is modern már, még a klasszikus is simán négyszáz galleon lehet, még most is. Használtan sem hiszem, hogy kétszáz alatt van- még ahhoz is simán negyven órás munkát kellene vállalnom egy gyorsétteremben egész nyárra. Persze, biztos félretett már korábbról.

             - A Tűzvillám szerintem a legtöbb klub csapatába is jó… esetleg nem kerestek spanyol tolmácsot? A legutolsó nyári munkámon óránként kettő-nyolcvanat kaptam óránként.- kicsit megbánom az utolsó viccet, bár igyekszem elfedni ezt egy mosollyal. Nem tudom, mennyire vevő a vicceimre, olyan túl sokat általában sem tudok az évfolyamuk dinamikájából, de nem tűnik annak a típusnak, aki értékeli az extrovertált személyiségeket maga körül.

             - Hát… szerintem nagyon megviselte a háború, meg néhány dolog, amit aurorként látott. A muglik világa békésebb, legalábbis ez az ország… vagy úgy tűnt neki.- tavaly szerencsére nem voltunk pont Londonban a támadások alatt, melyek egyértelműen jelezték anyámnak, hogy nem létezik biztonságos része a világnak. Persze, az ő közvetlen rossz élményei, apám, mindig is a Varázsvilághoz fognak tartozni.

              - Az biztos, hogy néhány dolog nem könnyű. De nem untatlak ezzel, minden családnak vannak nehézségei.- kicsit kényelmetlenül érzem magam, amiért többet beszéltem a családomról, mint szerettem volna, akkor is, ha egyébként nem mondtam semmi olyat, ami tényleg zavar- például, hogy anyám engem is ki akar zárni a Varázsvilágból.

             Egy pillanatra elgondolkozom, ahogy Hera megemlíti, hogy lemaradok gyakorlás nélkül. Tény, hogy mindig nagyon kijövök a gyakorlatból nyaranta, és nem is csak repülés terén- sokszor kaptam magam ősszel azon, hogy általában használt bűbájok varázsigéit keresem egy könyvben, és sokkal lassabban, bizonytalanabbul használom a pálcám. A kviddics más, erőnléti edzésre azért van lehetőségem.

              - Nem tudom, hogy így van-e. Tavish szülei muglik, O’hara pedig nem tudom, hogy repül-e még valaha. És ha nem is repülök, azért tervezek edzeni.- a Hugrabugot nem említem, mert nem tudom, hogy lesz a kapitányi pozíció jövőre. Finnighan nem tűnik annak a típusnak, aki képes bármiért felelősséget vállalni. Arra kíváncsi leszek, mi lesz a Mardekárral jövőre, ha O’hara nem jön vissza. Egyrészt elveszítenek egy pótolhatatlan játékost- másrészt nem biztos, hogy olyan pozitív volt a hatása kapitányként a csapata teljesítményére.

             Felrepülök, és megvárom, hogy Hera elhelyezkedjen a karikáknál, utána dobok, szinte gondolkodás nélkül a jobb karikára. Utána visszakérem azonnal a kvaffot- látom, hogy nem szorul sem dicséretre a védéseiért, sem bátorításra a gólok után. Ezúttal úgy dobok, mintha tényleg büntető lenne. Húsz-huszonöt lövést is leadok további szavak nélkül, mindet úgy, mintha tényleg a Griffendél győzelme múlna rajta.

             Megpróbálok több trükköt, cselt, főleg azokat, amelyeket Edwardtól és Chikarától láttam az elmúlt években, több lövést viszont csak célirányosan elküldök egy-egy karika felé. Most már arra sem figyelek, hogy ne dobjak erőset, nem akarom, hogy megszokja a lassú, puha lövéseket. Akkor sem, ha előnyös lenne számomra, ha nem segítenék jobbá válni egy jövőbéli riválisnak.

             30 
             Dátum: 2025. 06. 15. - 16:58:07 
            Indította Mrs. Norris - Utolsó üzenet: írta Chikara Tetsuya



            +? , káromkodás és társai
            Most itt előzékenyen nyomom a boldog ülőbuddhát, de azért egy kicsit zavar, hogy még mindig ott kepeszt a semmi felett, de legalább elértem, hogy nevessen. I’ts something!
            Könnyebb így éjszaka, az igaz, másokkal sem futok olyan sűrűn össze, akik zavarhatnának abban, amit csinálok, vagy csodálkozhatnának, hogy milyen kurva aktív vagyok itt a fél lábammal.  Meccs előtt vagyunk, itt éjjel-nappal Tetsuya van, mert csak abban vagyok biztos, hogy nyernünk kell, azon belül peddig abban, hogy nekem is nyernem kell. Igen, így külön, mert nekem ez most más, mint az évekkel ezelőtti meccsek. Eddig is jól kellett teljesítsek, de most egyszerűen zseniálisnak kell lennem. Ehhez pedig nem árt, ha a csk kisasszony nem veti le magát innen a  nagy büdös semmibe és nézi meg közelről, hogy milyen típusú a talaj. Ha valakit pont ez érdekelne, akkor asszem tőzeges, de ennél behatóbban én sem tudok nyilatkozni, mert rohadtul nem érdekel.

            Most rajtam a sor, hogy sakál módjára röhögjek fel, mert ez egy vicc és ütött poén, de szépen. Mármint…biztosan vicc volt, hát mi más lehetett volna? Gondolom adrenalin kell neki, azért kapaszkodik még mindig odakint, én meg azért nem rángatom be erőszakkal, mert hadd legyen meg mindenkinek a maga baja. Utánam sem jön senki, hogy ugyan ne próbáljam már energiámmal a hányásig edzeni és fárasztani magam, pedig amúgy lehet, hogy jó volna.

            ]-Örülök, ha örömet okozhatok -vigyorodom el tudva, hogy ez csak indokolatlan évődés – pedig azt hittem, hogy ez egy ilyen vigyázz a végtagjaidra-vasárnap!

            Dehogy hittem! Meccs lesz, ott bármi leszakadhat, csak itt tetemes esély is van rá, hogy azonnal helyre pakoljanak a gyengélkedőn, hogy ne csak úgy próbáljanak összetoldani, mint valami sokat hordott zoknit, vagy mint apám arcát. Sokkal jobban megnyugszom a kelleténél, mikor végre biztonságos távolságra helyezkedik a peremtől és mosolyog, ami rossz jel. Ha valaki ilyeneket csinál, méghozzá lelkesen bazsalyogva, akkor az illetővel van valami difi. Csak, hogy én híresen nem tudom, hogy mikor kell kibaszni a rongyos batyut az asztalra és, ha ez most nem az  a pillanat…na az szar. Akkor feleslegesen zaklatom a magam faszságával.

            ]-Ha nagyon görcsöd van a szimulált életveszélyre – a hangsúly természetesen a szimuláltan- ]akkor esetleg kölcsönadom a vadiúj seprűmet szabadesni.

            Ezt tudom felajánlani jelenleg (powered by Ishida), meg talán a vállamat, ha bőgni kell, csak éppen Sienna nem kifejezetten ez a típus. Van az az erős nő, akitől érdemes úgy rendesen beszarni. Na én valahogy így látom őt, csak nincs okom a félelemre.
            Azt külön kedvelem, ahogy más emberek rendesen jobban rástresszelnek a lábamra, mint én magam, így elmosolyodom, ahogy megkérdezi mi a helyzet a lábfájással.

            ]-Igen, ti épek, mindig sokkal jobban zavarban jöttök a témától, mint a nyomorék, de nem baj -legyintek, jelezvén, hogy tőlem aztán fejtegethetjük a lábamat is, a jelenlegi fájdalmat leszámítva nem ez a legérzékenyebb pontom. Amúgy sosem tudtam, hogy minek számítok, de épnek nyilván nem.
            ]-Az új fáj -ütögetem meg a pengeprotézist, ami ma is jószolgálatot tett és ez így lesz a meccsen is, hiába fogadnak arra egyesek, hogy majd egyszercsak úgy spontán elengedi magát és leesik-] néha túlerőltetem. Bár, ahogy nézem nem csak én vagyok mazochista.

            Egyikünknek sem kellene itt lennünk, csak a magunkfajtának valami baja van, ami nem engedi nyugodtan pihenni, amíg le nem mozgattuk magunkat, amíg kishíján össze nem  csuklunk. Mert az…,az aztán teljesítmény!

            ]-Én vagyok hálás, hogy visszavettetek – biccentek, mert nem voltam biztos benne, hogy megteszik majd, hogy bíznak-e majd a tehetségemben eléggé, hogy visszategyenek a helyemre. Mindezt úgy, hogy ilyen állapotban vagyok, meg most már egy kicsit túlkoros is.

            Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 10

            Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
            Magyar fordítás: SMF Magyarország


            Az oldal 0.261 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.