+  Roxfort RPG
|-+  Ősi tekercsek
| |-+  Hirdetmények
| | |-+  RoxfortRPG: Incendio
| | | |-+  Amerikai Egyesült Államok és az Ilvermorny
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában « előző következő »
Oldalak: [1] Le Nyomtatás
Szerző Téma: Amerikai Egyesült Államok és az Ilvermorny  (Megtekintve 74 alkalommal)

Mrs. Norris
Maffiavezér
***


,, a T E J hatalom ,,

Nem elérhető Nem elérhető
« Dátum: 2025. 06. 15. - 19:01:34 »
+3





    Az Amerikai Egyesült Államok
    mágikus világa



    Történelem


    Az Egyesült Államok mágikus társadalmának története a telepesek előtti időkre nyúlik vissza. Őslakos amerikai varázslók már évezredek óta alkalmaztak fejlett mágiát, amely szoros kapcsolatban állt az állatvilággal és a szellemi vezetőkkel. Ezek a gyógyítók és rituális varázslók olyan mély tudást birtokoltak, amelyet még ma is tisztelettel tanulmányoznak az Ilvermorny falai közt.

    A 17. században érkező európai telepesek varázslói gyakran ütköztek az őslakos praktikákkal. A „mágia megszelídítésére" törekvő nyugati szemlélet nehezen fért meg a természeti, intuitív módszerekkel, ami korai konfliktusokhoz vezetett.

    A 17. század végén és a 18. század elején egyre több nyugati, modern mágus tűnt fel a kolonizált területeken, a magnixok jelenlétüket egyre inkább veszélyként kezelték. Megjelentek a vadászok, olyan magnix egyének vagy csoportok, akik tudatosan űzték és likvidálták a varázslókat. Idővel mágusok is csatlakoztak a vadászokhoz, hogy saját sorstársaik kárára gazdagodjanak meg és szerezzenek hírnevet. A salemi boszorkányüldözések (1692) kiemelkedő pontja volt ennek az időszaknak. Az áldozatok között valódi mágiahasználók is voltak, mártírhaláluk a mai napig nagy tiszteletben van tartva az amerikai varázsvilágban.

    1693-ban válaszul a salemi eseményekre megalapították az Amerikai Egyesült Államok Mágikus Kongresszusát (MACUSA). Az első elnök, Josiah Jackson, tizenkét főaurorral kezdte meg a munkát. A MACUSA alapvetően a brit Mágiaügyi Minisztérium korai elődjét vette mintául, azzal a céllal, hogy képviseljen minden varázserővel bíró közösséget Észak-Amerika-szerte. Minden állam delegáltakat (szenátorokat) küld, akik a Kongresszusban dolgoznak.

    A MACUSA nem oszlik képviselőházra, hanem egységes szervezetként működik. Székhelye többször költözött: Virginia, Baltimore és Washington után végül 1892-ben, egy sasquatch-lázadást követően New York City belvárosába került, ahol jelenleg is a Woolworth Buildingben található. Az épület színei – arany, smaragd, gesztenyebarna és fekete – a hatalom és stabilitás szimbólumai.

    1790-ben Emily Rappaport elnöksége alatt megszületett a Rappaport-törvény, amely radikálisan elszigetelte a mágusokat a magnix (nem varázsló) lakosságtól. A törvény a közös házasságtól kezdve a baráti kapcsolatokig mindenfajta interakciót betiltott.

    A 19. és 20. században a MACUSA hatásköre növekedett, szervezeti felépítése pedig komplexszé vált. A legnagyobb egysége a Varázsbűn-üldözési Főosztály, amely a belbiztonságért felel, és szorosan együttműködik a Külföldi Mágikus Kapcsolatok Hivatalával, mely utóbbi kulcsszerepet játszik a nemzetközi egyeztetésekben, különösen az Egyesült Királysággal folytatott kapcsolatokban.

    2002-ben Samuel G. Quahog lett a MACUSA elnöke. Nehéz és bizonytalan időszakban vette át az irányítást, amikor a brit Vértisztasági Háború eszméi átterjedésével kellett szembenéznie. Az amerikai mágusvilág éber figyelemmel kíséri az eseményeket, hiszen több körözött brit sötét varázsló is menedékre lelt az Újvilágban. Egy befolyásos, amerikai-brit család - Yaxley - egyre több hatalmat szerez magának és eszméikkel sorra környékezik meg a déli és közép-nyugati államok mágusait is szenátorait.

    2003-ben Bostonban rituális nyomokra bukkantak, melyek stílusa erősen emlékeztetett a brit Halálfalók módszereire. A jelenlegi nyomozati anyagok szerint, a "sötét jegy" néven ismert fekete-mágiával átitatott tetoválást készíthették el a helyszínen. Az eset óta a MACUSA fokozott készültségben működik. Egyre több mágus aggódik amiatt, hogy az amerikai társadalomban is megerősödnek a véralapú felsőbbrendűségi eszmék.

    Rövid időrendi felvázolás:

    <1692–93: Salem boszorkányüldözések – európai telepesek elleni varázslóüldözések.
    1693: MACUSA megalakulása, Aurorok felállítása.
    1760–1892: Székhely-változások (Virginia → Baltimore → Washington → New York).
    1790: Rappaport-törvény – szigorú mágikus izoláció.
    1920-es évek: MACUSA megerősödése, Auror- és titkos osztályok.
    1965: Rappaport-törvény eltörlődik.
    2003: A bostoni eset

    Társadalom


    Az amerikai mágustársadalom történelmi okokból a világ egyik legmegosztottabb mágusközössége. A Rappaport-törvény évszázadokra éket vert a mágusok és a magnixek közé, ugyanakkor a tilalmak feloldása után sem múlt el nyomtalanul a bizalmatlanság. A közösségben ma is éles viták zajlanak a teljes integráció, a hagyományőrzés, illetve a magnix technológiával való együttműködés kérdéséről. Egyes családok büszkén vallják, hogy csak varázslóvérrel házasodnak, mások viszont bátran vegyülnek a nem mágikus társadalommal. Ez a sokszínűség gyakran feszültségek forrása, különösen a nagyobb városokban élő mágusok és a hagyományos vidéki közösségek között.

    A MACUSA mind az ötven államban fenntart egy-egy kirendeltséget. Ezek legtöbbször egy WizBurger nevű mágikus gyorsétterem alagsorában működnek. A WizBurger éttermek önmagukban rejtettek: a helyszíneket csak varázshasználók képesek meglátni és belépni, a magnixek számára egyszerűen nem léteznek vagy romos, elhagyatott épületnek tűnnek. Bár az országos jelentőségű osztályok és irányítás New York belvárosában, a Woolworth Buildingben összpontosulnak, az állami kirendeltségek is rendelkeznek saját adminisztratív és auror állománnyal, akik az adott régió mágikus rendjéért felelnek.

    A WizBurger önmagában is kulturális jelenséggé nőtte ki magát. Sárkányhúsos és mandragóra-alapú hamburgereik, valamint a jellegzetes tökös-kóla (ami enyhén habzó és fahéjas utóízzel bír) az amerikai mágusélet ikonikus ízei. Az Ilvermorny diákjai is minden hónap első hétfőjén örülhetnek egy WizBurger-napnak az iskolai menzán, amit nagy lelkesedés övez.

    Az amerikai mágusok öltözködésére jelentősen hatott a történelem. A Rappaport-törvény miatt a varázslóknak évtizedekig nyomatékosan rejtőzködniük kellett de a magnixek világa egyre inkább növekedett köröttük. Így a hagyományos mágusviselet – mint a süveg és a hosszú talár – kikopott a mindennapokból. Mára ezek szinte kizárólag az olyan ünnepi eseményeken jelennek meg, mint a Salem Emléknap vagy a Homecoming.

    A mágusok és magnixek világának fokozatos közeledése a technológiára is hatással volt. A kétezres évek elején megjelentek az első mágikus televíziós csatornák, amelyek a mágustársadalom új korszakát jelentették. A MAGIC News objektívnek mondott híradásaival, a SirenTV zenés és ifjúsági műsoraival, illetve a Channel-Amorthentia szórakoztató programjaival (mint például a Szex és Salem, Két pasi meg egy Pukwudgie vagy a kultikus Jóboszorkák) mára elválaszthatatlan részévé váltak az amerikai máguscivilizációnak.

    A mágia és modernitás különös egyvelege formálja ma az Egyesült Államok varázslótársadalmát: egy olyan kultúrát, amely egyszerre törekszik a hagyományok megőrzésére és az újítások befogadására.

        Észak-Amerika mágikus florája és faunája


        Mágikus lények

        Észak-Amerika hatalmas és változatos területe olyan mágikus lények otthona, amelyek sehol máshol nem fordulnak elő. Ezek a teremtmények nemcsak a természet részei, hanem számos mágikus kultúra és hagyomány szerves elemei is.

        • Horned Serpent/ Szarvas Kígyó – Hosszú, pikkelyes, szarvval rendelkező vízi kígyó, amely különösen az amerikai őslakos varázshagyományokban játszik központi szerepet. Képes telepatikusan kommunikálni, nagy tiszteletben tartott lény.

        • Wampus Macska – Hatlábú, párducszerű lény, mely az elme befolyásolására képes - retteget élőlény, a tökéletes vadász.

        • Thunderbird – Hatalmas, Arizonában élő madár, mely szárnycsapásaival képes viharokat kelteni.

        • Snallygaster – Félig madár, félig hüllő lény, borotvaéles csőrével és félelmetes sikolyával rettegésben tartja az Appalache-hegység vidékét.

        • Pukwudgie – Koboldszerű, alacsony és intelligens lény. Hátát sündisznószerű tüskék fedik. A legnagyobb pukwudgie kolónia az Ilvermornyban él és ők alkotják az iskola személyzetét - takarítók, könyvtárosok, konyhások és buszsofőrök többek között.

        • Sasquatch/Nagyláb – A vadon védelmezője, hatalmas erejű, rejtőzködő teremtmény, amely a pacifikus erdők mélyén él. Intelligens faj, amely képes átjárni a különböző dimenziók között.

        • Hidebehind – Árnyékok közt mozgó, láthatatlan ragadozó, amely csak akkor támad, ha senki sem figyel.

        • Rougarou – Vérfarkasszerű lény Louisiana mocsaraiból, gyakran társítják sötét mágiához.

        • Chupacabra – Kecskevért szívó, apró, hüllőszerű lény, amely főként a déli államokban és Mexikó határvidékén bukkan fel.

        • Wendigo – Északi, fagyos vidékeken élő, emberevő szörnyeteg, amely a sötét mágia jelképévé vált.

        • Jersey-i Ördög – Szárnyas, patás, emberszerű démon, amely New Jersey vad vidékein jelenik meg időről időre.

        • Loveland Béka – Ohio folyóparti régióiban fellelhető hatalmas békalény.

        • Ozarki Sűvítő – Sötét bundájú, izzó szemű bestia, amely Arkansas és Missouri erdeiben üvölt szívfacsaró hangon.

        • White River-i Szörnyeteg – Óriási vízi lény, pikkelyes hátával és hatalmas uszonyaival és tüskékkel, a White River mitikus lénye.




        Mágikus növények

        Az amerikai kontinens növényvilága különösen gazdag a mágikus tulajdonságokkal rendelkező fajokban, melyek sok esetben gyógyító vagy épp veszélyes hatásukról híresek.

        • Angyal Trombita – Hallucinogén virág, melyet jóslásra használnak.

        • Virginiai Tüsszentőfű – Tüsszentést kiváltó virág, gyakran használt védőfőzetekben.

        • Irrwurz – Német eredetű növényfaj, amely képes megzavarni az irányérzéket. Az amerikai alfaj különösen hatékony rejtőbűbájok esetén.

        • Viharmoha – Csak viharfelhők idején világító zuzmófajta, mely érzékeny a mágikus kisülésekre. Kiváló mágikus mérőeszközök készíthetők belőle.

        • Szellemszirom – Ez az éjfekete szirmú virág éjfélkor nyílik és illata rövid ideig fogságba ejti a szellemeket. Ritka és nehezen szaporítható.

        • Rézinda – Rézszínű kúszónövény, amely mágikus fémet tartalmaz és erősen vezető tulajdonságú. Gyakran használják mágikus szerkezetek élő részeként.




        Varázspálcamagok

        Az amerikai pálcakészítők különösen büszkék egyedi maghasználatukra, amely gyakran őshonos lényekből származik. E magok különleges viselkedéssel ruházzák fel a pálcákat, és egyedülálló kapcsolatot alakítanak ki tulajdonosukkal.


        • Viharmadár faroktolla – Erőteljes, ám nehéz kiismerni és megfelelően használni. Kifejezetten jól működik animágusok és a transzfigurációban jártasak kezében.

        • Wampus szőre – Viszonylag könnyűszerrel hozzá lehet jutni, így Amerikában elég gyakori a használata. Erős és megbízható pálca, főleg átkok és ártások terén.

        • White River-i szörny tüskéje – Győnyőrű és kifinomult bűbájok végrehajtására alkalmas.

        • Szarvas Kigyó szarvmorzsája – Kivételesen erőteljes, érzékeny a párszaszájúakra. Remekel a védőmágiák terén.

        • Rougarou szőre – A pletykák szerint különösen fogékony a fekete mágiára, noha számos, a sötét varázslatoktól távol álló boszorkány és varázsló is használja.

        • Snallygaster-szívrost – Erőteljes, instabil mag, különösen hatékony az ősi varázslatoknál.
        Naplózva

        Mrs. Norris
        Maffiavezér
        ***


        ,, a T E J hatalom ,,

        Nem elérhető Nem elérhető
        « Válasz #1 Dátum: 2025. 06. 15. - 19:04:56 »
        +3

            Ilvermony Boszorkány- és Varázslóképző Akadémia





            Alapok

            Az Ilvermornyt 1627-ben alapította Isolt Sayre, egy ír származású, Mardekár-vérvonalú boszorka, valamint magnix férje, James Steward. A páros Massachusetts vadonában, a Mount Greylock hegyén építette fel új otthonát, ahol később megnyitották az iskolát is, két nevelt fiuk, Chadwick és Webster Boot kérésére a Roxfortról hallott legendákat véve alapul.

            Az iskola alapításában fontos szerepet játszottak az amerikai őslakos varázshasználók is, akik tudásukat megosztva hozzájárultak a tanterv formálásához. A bentlakásos iskola kezdetben egyetlen szobából állt, majd az évszázadok során kastéllyá nőtte ki magát. A gránit kastély és birtoka mára több száz bűbájjal elrejtett, mágikus komplexummá vált, amely mind az ötven államból fogadja diákjait.

            Az Ilvermorny kizárólag az Egyesült Államokban született gyermekeket fogad be, akik a megfelelő kor elérésekor baglyok által kézbesített levélben kapnak értesítést felvételükről. Bár minden amerikai mágus jogosult, a spanyol ajkú tanulók gyakrabban választják a dél-amerikai Castelobruxo iskolát.

            Szeptember első szombatján 50 darab, pukwudgiek által vezetett mágikus sárga iskolabusz szedi össze a diákokat minden államból. A buszok kívülről magnix járműnek tűnnek, belül azonban tértágítottak. A Hawaii-ról érkezők busza például képes átgurulni az óceánfenéken is. A megérkezés után a diákok részt vesznek a beosztási ceremónián, ahol az iskola négy házának egyike „választja ki” őket.

            Szokások

            Az Ilvermornyban az év során számos hagyományos ünnepet és közösségi eseményt tartanak, mint a Homecoming, Halloween vagy a Salemi Emlékünnep, amelyek mélyen gyökereznek az amerikai mágikus kultúrában.

            Bár az iskola hivatalosan és nagyon kötelezően rendelkezik teljes egyenruha készlettel, az évek folyamán sokkal több teret biztosított a tanulók önkifejezése előtt, mint más intézmények. A legszigorúbban viselendő darabok az iskola hivatalos kitűzője, amely annak címerét ábrázolja, valamint a diák saját házának kitűzője.

            Az előírt ruházat mindenkori színei az iskola hivatalos színei is: navy kék és bíbor, a diákok kötelesek ilyen árnyalatú, az iskolai oktatás szellemiségének megfelelő, nem túl rövid ruhadarabokat viselni - de ezen kívül lehetőségük van személyiségük, kultúrájuk, kreativitásuk kifejezésére. Sokan választják a különböző anyagokból összerakott megjelenést, mások különleges kiegészítőkkel érvényesülnek - a saját cipők, harisnyák, zoknik, kendők, hajbavalók, táskák, ékszerek, testékszerek mind engedélyezettek, amíg nem akadályozzák alkalomadtán az órai feladatok végrehajtását.

            Az iskolai csapatok tagjai számára elérhető a házuk színeiben és motívumával ellátott, klasszikus 'focis kabát', míg a cheerleaderek viselhetik a tevékenységükhöz kapcsolódó egyenruhát. Amennyiben az adott diák nem érzi magában a kreativitást, a lehetőség mindig adott az iskolai, évszakonként változó merchandise beszerzésére, amelyben a puckwudgiek a főépületben található ajándékboltban több, mint lelkesen segítenek.



            Oktatás

            A tanítás reggel 8 órakor kezdődik, az órák 60 percesek, 10 perces szünetekkel. Az ebéd 11:30–13:00 között van, átlagosan 6–7 tanóra naponta.

            A Roxforthoz hasonlóan a diákok 5. év végén teszik le az R.B.F.- és 7. év végén a R.A.V.A.Sz.-szintű vizsgákat.

            Kötelező tantárgyak

            Az alap hét tantárgyat az Ilvermorny diákjai egészen negyedévig azonos szinten tanulják, amikor is mind a hét tárgyból R.B.F. vizsgákat kell tenniük. Ötödév szeptemberében kiválaszthatják, hogy mely tárgyakat kívánják folytatni R.A.V.A.Sz. szinten, a többit ellenben hetedik tanévük végéig folytatniuk kell alapként.

            • Transzfiguráció: Az átváltoztatás művészete. Ezen az órán megtanulhatják a diákok hogyan kell egérből gyufásdobozt készíteni vagy hogy hogyan változtassák meg orruk vonalát pár pálcaintéssel.

            • Defenzív Mágia: A védekezés és elkerülés elsajátítása elkerülhetetlen egy mágus életében. Eme tantárgy keretei között a diákok megtanulhatják hogyan védjék meg magukat a sötét erőkkel szemben.

            • Herbeológia: A mágusvilágban fellelhető számtalan gyógynövényfaj ismereteinek összegzése. Az üvegházakban való munkák során a diákság megismerkedhet a az egyes fajtákkal, azok képességeivel, gondozásával és felhasználásuk módjával.

            • Főzettan: Főzetek és bájitalok tudománya, mely megtanítja elcsábítani a szívet, becsapni az elmét és dugó alá rejteni a halált. Millió és egy különböző komponens ismerete és egymásra való reagálásuk művészete ez.

            • Bűbájtan: Idézések, bűvölések és a fizika törvényeinek felülírása a bűbájok alapjai, melyek a mindennapi varázslás szerves részei. Mindezek mellett a tanulók felsőbb években elsajátíthatják a bonyolultabb bűvölések összetett tananyagát is, úgy, mint a tértágítás vagy híres Proteus-bűbáj.

            • Mágiatörténet: Világunk történelme egészen az egyiptomi mágusoktól az újkori boszorkányüldözéseken át a brit vértisztasági polgárháborúig.

            • Számmisztika: Elképzelhetetlennek tűnő képletek és természeti törvények összegzése a számmisztika, mely segíti a pontosabb és esszenciálisabb mágikustevékenységeket.





            Fakultatív tantárgyak:

            Harmadévtől minden diák további hét fakultatív tárggyal bővítheti mágikus ismereteit, melyekből negyedik évben R.B.F. vizsgát is tehet és azután is folytathatja R.A.V.A.Sz. szinten. Minden Ilvermorny tanulónak kötelessége legalább kettő fakultációt választania, de R.B.F. és R.A.V.A.Sz. vizsgát nem kötelező tennie a választott tárgyakból.

            • Sport: Mi a különbség a kviddics és a quodpot között? Miért is szeretik a magnixek az amerikai futballt és mi értelme van egy labdát kosarakba dobni, ha nem is repülünk?

            • Bestiatan: Jó dolog lejárni délutánonként a Bestiátriumba, de miket is találunk ott? Besitatanon megtanulhatják a diákok milyen mágikus lények élnek köztünk és azoknak milyen az életmódja, hogyan gondozzuk őket vagy éppen milyen gyorsan meneküljünk, ha szembe találkozunk eggyel.

            • Futurisztika: Kristálygömbök, tarot kártyák, csirkecsontok és teazacc. Minden, ami elárulhatja a jövőt és segít tisztábban látni a jelen homályában. Ha nem is nyílik ki harmadik szemed a kurzuson, megtanulhatod, hogyan fejtheted meg a bonyolultabb álmokat és jóslatokat.

            • Asztronómia: A csillagászat tudománya, mely elárulja az univerzum mozgása milyen hatással van mindennapjainkra és milyen különleges erők működnek a kozmoszban.

            • Pálcaszakértelem: Pontosan milyen is a megfelelő pálcamag? Melyik a legjobb fa? Mégis mit árul el jellemünkről pálcánk rugalmassága?

            • Artológia: A világnál melyben élünk csak az lehet gyönyörűbb, amit mi magunk alkotunk! Élő festmények és fényképek, megbűvölt szobrok és saját magukon játszó hangszerek.

            • Háztartásmágia: Minden valamirevaló boszorkánynak tudnia kell, hogy hogyan csináljon egy pálcaintéssel almáslepényt, kössenek sálat a kötőtűk vagy tisztuljanak ki azonnal férje öltönyei. Persze a varázslók is tudhatják, hogy az edények nem mossák el magukat – csak a megfelelő bűbájra!




            Tálentumok:

            Az Ilvermorny oktatási rendszerének legkülönlegesebb része a Tálentum képzés, amely az utolsó három évben (5–7. évfolyam) határozza meg a tanulók egyéni fejlődési irányát. A diákok a negyedik év végén választanak maguknak egy Tálentumot, vagyis olyan mágikus szakosodási területet, amelyre a következő években fokozott figyelmet fordítanak.

            Választható Tálentumok:

            • Animágia: Ha már mesterévé váltál a transzfigurációnak, ezen a Tálentumon alkalmad nyílik elsajátítani annak legnemesebb fokát: önmagad teljes átformálását.

            • Pénzmágia: A Tálentum órákon megismerhetik a gemmini-bűbáj működését, az érték- másolás és teremtés művészetét, valamint a nyereségmágia erejét. Magabiztos számmisztikai tudást igényel.

            • Amneziatika: A Tálentumot elvégző diákok biztos pálcával törölnek, módosítanak és adnak emlékeket áldozataiknak. Kiemelkedő bűbájtani tudással lehet megkezdeni a tanulását.

            • Alkímia: A teremtés kifinomult és bonyolult művészetét ismerhetik meg ezen a Tálentumon a főzettan mesterei. Megtudhatják hogyan kell anyagot vagy akár életet teremteni, és titkainkra örök pecsétet tenni.

            • Rituális mágia: A voodoo sötét művészetétől kezdve a totemek erején át a druidák szokásáig mindent megtanulhatnak. A Tálentum remek mágiatörténeti tudást igényel.

            • Mediatika: A tehetségesebb herbeológusok közkedvelt Tálentuma a gyógyítás tudománya. Hagyományosan a mediatika tálentumos tanulók látják el többek között az iskola sérült diákjait is tanáruk segítségével.

            • Fekete Mágia: Azon tanulók, akik elsajátították a defenzív mágia fortélyait ezen Tálentum-kurzuson megismerkedhetnek a legfeketébb mágiákkal.




            Az Ilvermorny házai






            Beosztás

            Az Ilvermornyba érkező új diákokat a főbejáratnál fogadják, ahol a beosztási ceremónia veszi kezdetét. Egy kör alakú csarnokban a négy házat képviselő faragvány (Szarvas Kígyó, Wampus, Viharmadár, Pukwudgie) dönt arról, ki melyik házba kerüljön. A kiválasztás különleges módon történik: a tanulók a terem közepén elhelyezett Gordiuszi Csomóra állnak, majd a szobrok varázslatos jelzéssel reagálnak. A Szarvas Kígyó kristálya felvillan, a Wampus felmordul, a Viharmadár szárnyat csap, míg a Pukwudgie nyílvesszőt lő a levegőbe. Ha több ház is választja a diákot, ő dönthet, hová szeretne tartozni.

            A beosztási ceremónia nem az egyetlen jelentős különbség a Roxfort és az Ilvermorny között (bár az iskolák sok szempontból hasonlítanak egymásra). Miután ugyanis a diákokat beosztották a házakba, A Pálcák Termébe vezetik őket, ahol kiválasztják maguknak a pálcájukat (vagyis éppen a pálca választja ki őket). Az ország pálcakészítői éves szinten küldenek több száz pálcát az iskolába állami megrendelés keretein belül, biztosítva az ellátást az iskola alapítása óta.

            Horned Serpent

            A Horned Serpent ház a mágikus intuíció, szellemi éleslátás és mély belső összpontosítás központja. Ide azok kerülnek, akik nemcsak a tudományos tudásra, hanem a mágia észlelésének magasabb szintjeire törekednek – gyakran különleges érzékenységgel rendelkeznek az ősvarázslatokra és a rituális mágiára. Nem ritkák a jövőbelátók, nyomozók és mágikus filozófusok sem köztük.

            Erősségek: intuitív gondolkodás, belső fókusz, mágikus érzékenység

            Gyengeségek: túlzott elmélyülés, elitizmusra és misztifikációra való hajlam, nehezen kapcsolódnak másokhoz

            Wampus

            Ez a ház azokat a diákokat választja, akik fizikailag és szellemileg is harcos típusok. Kitartóak, versenyszelleműek, sokan lesznek közülük kviddicsjátékosok vagy aurorok. A ház értékeli az akaraterőt és a bátorságot, ugyanakkor a lobbanékonyság gyakori velejárója a tagok természetének.

            Erősségek: elszántság, fizikai rátermettség, csapatszellem

            Gyengeségek: makacsság, agresszióra való hajlam, kompetitív személyiség

            Thunderbird

            A felfedezők, kalandorok és művészek otthona. A Thunderbird-házba tartozók rendkívül kíváncsiak, nyitott gondolkodásúak és hajlamosak az érzelmek által vezérelt döntésekre. Sokan közülük későn érő, mégis nagy hatású mágusokká válnak, gyakran egyéni utakat járva, saját vállalkozásokkal vagy művészi pályákon.

            Erősségek: kíváncsiság, érzelmi mélység, szabadságszeretet

            Gyengeségek: figyelmetlenség, kötöttségek kerülése, impulzivitás

            Pukwudgie

            A Pukwudgie ház tagjai nem csupán empatikusak – ők azok, akik mesterei az emberi kapcsolatok láthatatlan fonalainak. A ház különösen vonzza azokat, akik képesek másokat motiválni, közösségeket szervezni vagy éppenséggel a gyógyító mágia új területeit kutatni. Nem ritkán kerülnek közülük ki diplomaták, mágikus szociológusok vagy karizmatikus vezetők.

            Erősségek: karizmatikus befolyás, empátiaalapú döntéshozatal, közösségépítés

            Gyengeségek: túlzott érzékenység, hajlam a befolyásolásra, határkeveredés mások problémáival
            Naplózva
            Oldalak: [1] Fel Nyomtatás 
            « előző következő »
            Ugrás:  


            Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
            Magyar fordítás: SMF Magyarország



            A google ekkor járt utoljára az oldalon 2025. 06. 16. - 04:52:54
            Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.